Gravstein

I dag har mamma, morfar og jeg vært på jakt etter naturgravstein. Vi har trålt lysløypa på Søm etter en fin stein slik at Ferdinand skal ha noe fra Kristiansand på graven sin. Vi fant en helt perfekt stein som var nesten helt ferdig formet, med noen små justeringer kommer den til å bli kjempe fin.

Vi var ute hos en stenhugger på Møvig som kanskje skal skulpturere en sommerfugl i marmor som skal festet på steinen.

Det har vært en merkelig dag, men samtidig fint å dra sammen med morfar ( som er gudfar til Ferdinand ) og mamma.

Kjenner at jeg savner deg veldig i dag min kjæreste Ferdinand. Tror du var med oss i dag slik at vi fant den perfekte lille gravstøtten til deg blant hundrevis av andre stein.

I ettermiddag har vi hatt besøk av verdens skjønneste Filippa på  1 1/2 som har løpt rundt og spredd glede.

Har lyst å legge inn diktet ;Din dag

Dagen i dag er en merkelig dag,

den er din.

Dagen i går slapp deg ut av hendene.

Den kan ikke få annet innhold

enn det du alt har gitt den.

Dagen i morgen har du ikke noe løfte på,

du vet ikke om du kan regne med

å råde over den.

Men dagen i dag har du.

Den kan du fylle med hva du vil.

Benytt deg av det.

I dag kan du glede et menneske.

I dag kan du hjelpe en annen.

I dag kan du leve slik at noen i kveld

er glad for at du er til.

Dagen i dag er en betydningsfull dag.

Den er din

Dette innlegget ble publisert i Min blogg og merket med , , , , , . Bokmerk permalenken.

4 Responses to Gravstein

  1. rita sørensen sier:

    Hei min skjønne venninne.

    Rørende å lese om dagen din i dag, er helt sikker på at Ferdinand var med dere i dag. Det kommer til å bli en veldig fin gravstein, like fint som alt annet du har gjort for din lille prins. Så er helt sikker på at den kommer til å bli fantastisk.

    Fantastisk dikt Lene.

    Stor klem fra meg:)

  2. Linn Neset Blandkjenn sier:

    Kjære Lene.
    Var så koselig å være sammen med deg idag. Var så fint å se i Ferdinand albumet sammen, selv om det også var ufattelig trist.
    Tror Filippa koste seg veldig sammen med deg, og du er fantastisk som klarer å glede deg over henne på den måten som du gjør, selv om jeg vet det minner deg om alt som skulle vært… Så glad i deg skjønne Lene:) God klem Linn

  3. Tante Kine sier:

    Å, så godt å høre at dere fant steinen dere lette etter! Er sikker på at Ferdinand var med dere og guidet dere til den rette steinen.
    Godt å se diktet du la ut også, det er viktig å tenke slik – for oss alle!

    Klem fra meg

  4. Kjære Lene
    Ja det var en underlig dag i Randesundskauen,den var fin og vond på samme tid.
    Fin- fordi vi tre kunne gjøre dette sammen.
    Fin- fordi det var en jobb å gjøre å bringe steinen hjem og det var deilig å slite fysisk og kjenne at det var for Ferdinand jeg gjorde det!
    Vond- fordi det var ikke dette jeg drømte om at Ferdinand skulle få.
    Men steinen vil bety mye for oss alle,og den kommer til å bli så
    VAKKER. Mamma-Mormor

Legg igjen en kommentar