Bursdagen

29 April 2010, da kom du til verden min vakre skatt. Den lykkeligste dagen i mitt liv, mamma for første gang til verdens mest perfekt gutt. Lykke!

29 April 2012, fremdeles min vakreste skatt. Fremdeles lykkelig over at jeg fikk være og er din mamma, min perfekte himmeldiamant. Lykke, blandet med sorg!

Jeg kan ikke fatte at 2 år er gått, det har skjedd så mye, så mye på så kort tid. Det har ikke vært pause, den ene begivenheten har tatt en andre. Sorg og glede hånd i hånd, hver dag.

En slik dag var det på søndag. 2 års dagen til Ferdinand, en dag som bringer tilbake lykkrusen av å holde sitt nyfødte barn inntil seg og den ubarmhjertelige sorgen av å miste han så altfor tidlig. En dag for å minnes. En dag for å hedre. En dag for å savne. En dag for glede.

I år valgte vi også å markere dagen til Ferdinand, og det kommer vi til å gjøre hvert år. Det er hans bursdag, hans dag, selv om han ikke er hos oss. Han skal bli gjort stas på slik som han fortjener, dagen skal ikke forbigå i stillhet. Han skal snakkes om og med. Vi skal gråte for han og smile med han. Han er vårt barn, vår fusemann, han er storebror, han er et sårt savnet barnebarn og han er endel av vår familie, på sin helt spesielle måte. Ferdinand; modig beskytter

Legger ved linken til et dikt jeg fikk i forbindelse med skatten si 1 års dag i fjor :

https://sommerfuglskatt.wordpress.com/2011/06/07/dikt-av-aasmund-olavson-vinje/

 

 

Her kommer dagen han sin i bilder :

Denne bildekrusellen krever javaskript.

Dette innlegget ble publisert i Min blogg og merket med , , , , , , , , , , , . Bokmerk permalenken.

4 Responses to Bursdagen

  1. Lise sier:

    Gratulerer med dagen som var til Ferdinan, og takk for at du deler dine tanker og opplevelser i denne vakre bloggen. Har fulgt deg en stund men aldri kommentert, så tenkte at det var på tide 🙂 Du er inspirerende!

    • Hei Lise

      Tusen takk for hilsen og kommentar, det gleder i hjertet. Alltid like fint hver gang noen liker bloggen min. Innleggene kommer med litt lengre mellomrom nå om dagen, men sånn må det være :).

      En fin dag til deg!

      Klem fra Lene

  2. siw follnes sier:

    For et fint innlegg Lene, det er så rørende og fint å lese at tårene renner. Graven til Ferdinand må være verdens vakreste grav. Klem fra tante Siw

  3. Irina sier:

    Vakreste bloggen jeg har lest. Tårer på mitt kinn. Du er utrolig flink å skrive.

Legg igjen en kommentar