Godt nyttår

Godt nyttår til dere som leser bloggen!

Takk for fine kommentarer på innlegget mitt ; Ro. Det varmer og det er så fint å lese at dere finner håp i det jeg skriver. Det er hele meningen med bloggen 🙂

Jeg tok meg en litt lengre juleferie enn planlagt, men det har vært så godt. Et lite avbrekk fra bloggen må til innimellom. Det er ikke fordi jeg ikke vil skrive men noen ganger får jeg det bare ikke ned på maskinen.

Jeg går ofte å grubler på innlegg, går igjennom dem i hode mitt flere ganger før de når ut til dere. I det siste har jeg hatt flere ting jeg ønsker å skrive men jeg har ikke fått sorteret tankene slik at de har blitt til et blogginnlegg.

Jul og nyttår har vært fint for vår lille familie. Julen ble jo feiret i Kristiansand og nyttår på fjellet. Selv om livet følels bedre og bedre for hver dag så er det noe spesiellt med høytider, man savner mer og smerten etter de som ikke er her lenger øker i styrke. Det er mer vemodig og man er mer tankefull. Det er vondt men samtidig fint, man snakker gjerne mer om dem man savner og minnes dem på en fin måte.

Vi fikk jo ikke vært på graven hverken julaften eller nyttårsaften men vi gjorde stas på Ferdinand skatten på andre måter.

Julaften var vi og tente lys der hvor vi fant gravsteinen til Ferdinand, stedet hvor vi fant den har morfaren min døpt til Ferdinandsvingen. Stedet ligger langs en turløype hvor både mine besteforeldre og mamma går/ løper forbi nesten daglig. Rett etter denne svingen er  det en grusom oppoverbakke som er ganske tøff å komme opp etter noen runder i denne løypa….Mamma sier alltid at hver gang hun når denne bakken tenker hun at hun skal kjempe seg opp slik som Ferdinand kjempet for sitt liv den tiden han var hos oss, en fin tanke synes jeg!

 

This slideshow requires JavaScript.

Nyttårsaften sendt vi opp himmellykt til Ferdinand, samme type som vi hadde på 1 års markeringen hans.Espen og jeg ønsket han godt nyttår og fortalte han hvor mye vi savner han, og om hvor høyt han er elsket..

Himmellykter må være noe av det fineste jeg vet om, de lyser opp så utrolig fint og de stiger høyt, høyt til værs, helt til himmelen! Det er ikke så mange steder jeg har funnet dem men jeg har bestillt gjennom en dansk nettside som har flere forskjellige typer.Jeg skal se om jeg kan finne fram nettsiden så kan jeg legge den ut til dere om det er noen som ønsker å bestille.

2012 har til nå vært et fint år men noen dager har vært grå, selvfølgelig. Et par dager var det veldig grått fordi sorgen etter Ferdinand vippet meg litt av pinnen. Den kom tilbake med full styrke, helt uanmeldt og litt utav det blå. Hikstegråten var tilbake og den lammende følelsen av savn tok over hele meg. Jeg følte meg satt tilbake til mai 2010, helt forferdelig, men det gikk over og nå er jeg tilbake til normalen igjen. Det er sånn sorgen er , lunefull og den kommer i bølger….

Dette innlegget ble publisert i Min blogg og merket med , , , , , , , , , . Bokmerk permalenken.

2 Responses to Godt nyttår

  1. Ingunn :) sier:

    Ønsker deg & dine et fint 2012 🙂 Synes bloggen din er så vondvakker…. Klems fra I 🙂

  2. malene sier:

    Det er lite som gjør meg så tankefull som å lese bloggen din.
    Den er så sterk og rørende.
    Og selvfølgelig veldig trist.
    Ønsker dere bare alt godt.

Legg igjen en kommentar

