Ro

Et nytt år er like rundt hjørnet og jeg kjenner ro. Jeg har en ro i hjertet og ro i sinnet. Jeg er lykkelig.

Jeg kjenner at det skal bli fint å gå inn i det nye året med slike følelser i kroppen.

Dette året startet tungt med sorgen godt plantet i kroppen etter tapet av Ferdinand, men gleden har tatt mer og mer over for sorgen. Gleden over livet, Espen, Sebastian, familien og deilige venner.

I fjor gruet jeg meg til at vi skulle gå fra 2010 til 2011, jeg følte at jeg forlot Ferdinand sitt år, 2010. Jeg laget meg en rar illusjon om at det nye året ville glemme han litt,selvfølgelig ble det ikke slik. Ferdinand har vært så tilstede i 2011 og vil være så inderlig tilstede i 2012,i hjerte mitt.. Han er rundt meg hele tiden, i meg og ved min side. Jeg vet at han passer på.

Ferdinand har fått konkurranse av lillebror, han tar masse plass og det skal han. Han skal få ta all den plassen han vil ha,med rette. Sebastian er den største grunnen til at jeg nå kjenner på denne roen og lykken, han er min hjertevarmer. Han gir så mye kjærlighet og jeg er så heldig å få overøse han med all min kjærlighet tilbake.

Jeg kjenner stikk av dårlig samvittighet når jeg skriver om hvor fint det er etter at Sebastian kom. Grunnen til at jeg gjør det er fordi jeg vet at flere av dere som følger bloggen  har mistet deres små skatter iløpet av 2011 og har kanskje ikke kommet dit hen at dere har en ny liten skatt i magen eller i armene deres. Jeg skriver allikevel fordi jeg tror og håper at med tiden vil dere kjenne på den samme lykkefølelsen, lykken av et nytt lite barn.

På slutten av året i fjor skrev jeg at 2011 skulle bli vårt år. I år skriver jeg at det skal 2012 også bli!!!!

 

Godt nyttår til alle dere fra meg!

This slideshow requires JavaScript.

 

 

Dette innlegget ble publisert i Min blogg og merket med , , , , , . Bokmerk permalenken.

6 Responses to Ro

  1. Martine sier:

    Vet du, du skal ikke føle noe som helst dårlig samvittighet. Nå kan jeg bare snakke for meg selv, men dette var så utrolig deilig og fint å lese. Det er så godt å lese at du har det fint.. Det gir meg et stort HÅP for fremtiden at du som går «foran meg i løypa» har det så fint, og kjenner lykke. ❤

    Godt nyttår til dere! Håper 2012 blir et fantastisk fint år for oss alle ❤

    • Hei Martine

      Takk for koselig kommentar, fint å lese.
      Håper jul og nyttår har gått greit og at dere har kost dere masse med det nye familiemedlemmet. Nydelig liten hund <3!!!

  2. Linn sier:

    Dette var veldig godt å lese. Mistet min lille skatt i året som var og har siden da lurt på om det noen gang går an å bli ordentlig lykkelig igjen.. Derfor veldig oppløftende å lese at du føler på lykken 🙂
    Takk for at du deler dette med oss!
    Jeg føler også veldig på at det var vondt å forlate 2011, fordi det var hennes år. Å kunne lese at du også følte det slik var overraskende godt. Vit at det du skriver og velger å dele, hjelper. Jeg har hvertfall gjennkjent meg i masse du skriver og det har gjort og gjør det litt lettere å bære sorgen 😉 TAKK!
    Håper dere får et minnerikt og godt 2012.<3
    Gode klemmer

    • Hei Linn

      Så fint å høre at du kan kjenne deg igjen av noen av tankene mine. Deter jo nettopp det jeg håper på. Bloggen ble til fordi jeg ønsket og kunne gi håp til de som kom etter meg, jeg vet hvor sårt man trenger et håp i all sorgen.

      Håper starten på 2012 har vært fint så langt!

  3. K sier:

    http://amelie78.blogspot.com/

    sjekk dagens innlegg. gode ønsker til dere.

  4. Tante Trine sier:

    hei søster, godt å lese det du skriver. Ferdinand er alltid med oss uansett år:) tenker på brullypet deres for tiden og det er dere alle fire som fyller tankene:)
    Storebror har verdens nydeligste lillebror som vi er såå glad i.
    klem søssa

Legg igjen en kommentar

