Julestemning

Endelig begynner julestemningen å snike seg inn her i huset. I dag er det julemusikk og levende lys som lyser opp i mørke.

Jeg blir så tankefull når jeg hører på julemusikk, om man virkelig hører etter på tekstene så har mange av sangene så viktige budskap. Altfor ofte glemmer vi budskapet med julen, det er en så fin tid, en tid til ettertanke og takknemlighet. Det er tid for å ta ekstra vare på de rundt oss og vise dem hvor mye de betyr for oss. Ikke bare i form av fine gaver, men i form av ord og handlinger…

 

Jeg tenker også selvfølgelig ekstra mye på Ferdinand i denne adventstiden, jeg kjenner at han er ekstra nær og at jeg lengter veldig etter han. Julen er barna sin tid, de har fulle av forventninger og spenning. Vi er mange som har mistet barna våre og denne tiden er ekstra tung, for mange av dere er det første jul uten  den dere har mistet. Det er så trist og så vondt, men det vil bli bedre, litt etter litt… For meg hjelper det å tenke på at jeg ikke er alene, jeg tenner lys for Ferdinand hver dag her hjemme, men ikke bare for han også for alle de andre små himmelskattene som passer på hverandre.

I år er det vår andre jul uten Ferdinand og selvfølgelig er det veldig sårt i år også. Såret i hjertet som har grodd så fint, åpner seg og sprekker opp. Det blir mer savn og tårer, men samtidig som det er vondt følels det også godt. Godt å få ut litt sorg og savn, det hjelper etterpå.

Men, i år er det Sebastian sin første jul og som jeg gleder meg til det !! Selv om han ikke skjønner det grann av julemusikk, adventstid og julegaver så kommer det til å bli fantastisk. Han er jo den største gaven av dem alle, den deilige lille / store skatten vår. Vi skal gi han den fineste julefeiring fyllt av kjærlighet og glede ❤

 

Dette innlegget ble publisert i Min blogg og merket med , , , , , , , , , , , , , , , . Bokmerk permalenken.

Legg igjen en kommentar

