Vinter og himmeldiamanter

I natt kom den første snøen her i Oslo. Vi våknet opp til skikkelig deilig vintervær. Et par minus og sol fra en nesten skyfri himmel.

Dagen startet tidlig og først på agendaen vår var å besøke Ferdinand på graven.

Det er rart med det første snøfallet, jeg kjennner at jeg har behov for få bort snøen fra graven slik at den ikke snør igjen… Så Sebastian og jeg trillet bort, fikk skuffet litt og tent nye lys.

20111207-125046.jpg

Kontrastene fra Sebastian i den store gode ullposen sin og den kalde graven til Ferdinand er så stor. Som jeg skulle ønske at jeg kunne hatt begge guttene mine nedi den deilige varme skinnposen…

20111207-125256.jpg

Men jeg finner trøst i at Ferdinand ikke er i graven, men han er i Sommerland. Der er det deilig og varmt, glede og fritt for sorg. Han er der sammen med andre små skatter, de smiler og leker .
Nå på denne årstiden viser disse små skattene seg som himmeldiamanter.

De lyser opp den mørke nattehimmelen og gir trøst til oss her nede på jorden. Himmeldiamantene, er ikke det vakkert?

20111207-130033.jpg

20111207-130056.jpg

20111207-130132.jpg

Dette innlegget ble publisert i Min blogg. Bokmerk permalenken.

3 Responses to Vinter og himmeldiamanter

  1. Kristina Haugland sier:

    Så fint du gjør det Lene! 🙂

  2. Marianne sier:

    Himmeldiamanter… for en fantastisk beskrivelse av disse små som vi så gjerne skulle hatt her hos oss nå! Skinnposen så herlig skjønn ut! Alle gode ønsker for en fin adventstid fir deg og dine!

  3. Hilde Marie sier:

    For en nydelig beskrivelse, Lenemor! Himmeldiamanter…helt fantastisk! ❤
    Gleder meg sånn til å få dere sørover til jul, bare noen få dager igjen!!
    Veldig glad i deg- og guttene dine!!

    Stor knuse klem,
    HM

Legg igjen en kommentar

