En nydelig markering

Gårsdagens hjertefred markering i Sandvika var magisk.

Jeg er så glad for at vi dro, det var sterkt, vondt ,og godt på samme tid. Det var godt å ha litt Ferdinand tid, godt å minne ham og savne ham.

To av sangen vi hadde i begravelsen ble sunget og tårene flommmet hos både Espen og meg. Det var fint å høre dem  igjen og settingen var helt riktig.

Vi skrev ned vår kjærlighet til Ferdinand i et himmelbrev som ble brent på et bål sammen med alle de andre himmelbrevene fra andre sørgende. Røyken fra alle himmelbrevene skal føre med seg kjærligheten og tankene våre opp til dem vi har mistet.

Sebastian fikk sende opp en rød hjerteballong til storebroren sin, det var så fint.

Selv om det ble mange tårer i går, føler jeg meg lettere til sinns i dag enn det jeg har gjort på lenge. Jeg gleder meg til å ta fatt på en ny uke . Hjertet har fått påfyll av kjærlighet og jeg tenker at jeg er heldig. Heldig som har så mange deilige gode mennesker rundt meg, som er glad i meg og bryr seg. Og jeg tenker at jeg er heldig som har mange som jeg, er glad i.

I dag tenker jeg at Ferdinand er glad over at mammaen hans har funnet tilbake til livsinnstillingen sin, og jeg, jeg er så glad for at han igjen minnet meg på det viktigste av alt ; å leve livet.

 

This slideshow requires JavaScript.

Dette innlegget ble publisert i Min blogg og merket med , , , , , , , , , . Bokmerk permalenken.

3 Responses to En nydelig markering

  1. therese sier:

    Vi så på markeringen fra Lommedalen på tv og det var også vakkert! Og jeg synes det er enda vakrere at en slik markering kan gi mennesker hjertefred for en stund og at de kan få utløp for savnet og følelsene sine………
    Det var også rørende å se alle himmelbrevene som ble brent, jeg tenkte på alle de vakre ordende som sikkert stod skrevet der.. Skrift som var fyllt av all slags kjærlighet for de som har gått bort….
    Og Lene; Jeg er sikker på at Ferdinand er lykkelig for at du har funnet tilbake til livsinnstillingen din som du sier ❤ Og heldig er de begge to;Ferdinand og Sebastian, for at de har en så flott mamma som deg !

  2. Plomma sier:

    Det ser så fint ut, sorgvakkert!
    Neste år håper jeg at jeg får mulighet til å delta på Hjertefred! ❤

Legg igjen en kommentar

