Hjertefred

Søndag 6 November er det allehelgensdag hvor vi minnes våre kjære som vi har mistet. Egentlig er den opprinnelige dagen 1 November, men er i senere tid lagt til første søndag i November .

Dagen er til for og minnes våre kjære som vi har mistet. Vi tenner lys på graven og mange pynter gjerne litt ekstra. Jeg tenkte jeg skulle lage et rosehjerte til Ferdinand i år, for meg er det litt terapi å sitte med. Jeg får en stille stund hvor tankene kan fly til Ferdinand og tiden vi fikk sammen med han, det gjør vondt og tårene triller, men samtidig gjør det godt etterpå.

I forbindelse med allehelgensdag er det arrangeres det noe som heter hjertefred. Det er en minnesmarkering som forgår flere steder i landet, røde hjerteballonger blir sendt opp mot himmelen til minne om dem som ikke lenger er blant oss. Vi deltok ikke i fjor, men i år har vi bestemt oss for å ta turen til Sandvika. Jeg gleder meg og jeg tror det kommer til å bli en nydelig markering.

Det blir fint å ha med Sebastian også og jeg ønsker at det skal bli en tradisjon for oss. En gang i året hvor lillebror Sebastian kan sende opp en rød ballong til storebroren sin og på den måten knytte enda et bånd til han. En dag i året med hjertefred, jeg håper det er det det blir, fred i hjerte.

Hjertefred

Dette innlegget ble publisert i Min blogg og merket med , , , , , , , . Bokmerk permalenken.

2 Responses to Hjertefred

  1. Martine sier:

    Det var så nydelig på hjertefred idag. Jeg er kjempeglad for at jeg dro dit sammen med familien, det blir en ny tradisjon for vår del også.. Tenkte på deg og ferdinand når deres sang ble sunget av koret ❤

    • Hei Martine

      Ja, var det ikke nydelig! Helt magisk stemning. Det var så sterkt når koret sang og når Helene Bøksle sang: Gje meg handa di ven ( vi hadde den både i dåpen og begravelsen til Ferdinand), tårene trillet…
      Tenkte på dere, godt å høre at det var en fin opplevelse. Vi skal igjen neste år!!

      Håper du får en fin uke Martine ❤

Legg igjen en kommentar

