Trist

Siden Ferdinand gikk bort føler jeg at jeg hele tiden har hatt blikket rettet fremover. Jeg har vært i sorgen, men hele tiden følt at det har vært progresjon i den. Hverdagen har blitt beder og bedre og sorgtunge dager har måtte vike oftere for solskinnsdagene, heldigvis.

I den siste tiden har det ikke vært slik, jeg føler at jeg står litt stille. Dagene går, men jeg har en tristhet i kroppen, en tristhet som ikke har vært her før. Sorgen etter Ferdinand har lagt seg,den har funnet seg til rette og den kan kontrolleres.Men denne tristheten som har tatt bolig i meg, den liker jeg ikke. Den legger seg som en demper på gleden i meg. Jeg kjenner at jeg lengter etter å kjenne boblende naiv glede, den slag glede man kanskje bare kan kjenne som liten, før livet har gitt en erfaringer som tilsier at den type glede ikke vil vare evig.

Jeg kjenner at jeg ikke helt er til stede her og nå. Jeg nyter hvert sekund sammen med Sebastian, men så fort han sover eller har lagt seg for kvelden kommer den triste følelsen. Selv om jeg vet at dette også nok er endel av veien jeg skal gå, og at følelsen nok vil slippe taket igjen så plager det meg. Jeg vil ikke ha det slik, jeg vil være glade Lene inni meg også, ikke bare utenpå..

Når jeg sitter her å skriver nå, tenker jeg at jeg må avslutte dette innlegget med en litt positiv vri slik som jeg ellers pleier å gjøre, men det skal jeg ikke. I dag dropper jeg det rett og slett.

Dette innlegget ble publisert i Min blogg og merket med , , , , , , , , , , , . Bokmerk permalenken.

4 Responses to Trist

  1. Monica sier:

    Hei! Jeg har lest bloggen din ei stund, uten å ha lagt igjen kommentar. Men nå måtte jeg bare. 😉 Først og fremst, dere har to nydelige gutter.
    Selv om storebror ikke lever lenger, er han fortsatt hos dere. Vi mistet vår lille gutt da han var 4 mnd gammel, han hadde trisomi 18. Det er nå faktisk 3 år siden han døde og vi har en kar som snart er 2 år, i tillegg til storesøster på 5. Jeg kjenner meg veldig igjen i det du skriver her på bloggen, spesielt det med tristheten du beskriver. Den kjenner jeg fortsatt på, selv om det har gått såpass lang tid. Det er flere glade dager, enn triste – heldigvis. Men de tunge dagene kommer fortsatt! Jeg tror man alltid vil savne den som ikke er hos oss, noen mangler. Og det tror jeg vil prege meg så lenge jeg lever. Det er viktig å kjenne på savnet og sorgen også, samtidig som man også må minnes de gode opplevelsene!
    Det er kjempeflott det arbeidet dere gjør med Ferdinand stiftelsen! Vi samlet også inn penger til nyfødtavdelingen i Haugesund etter at vår lille døde. Det føles godt å kunne hjelpe andre og bruker erfaring til å komme andre til gode!!
    Klem fra Monica

    • Hei Monica

      Takk for fine ord og takk for at du følger bloggen min.
      Det er som du sier alltid noen som vil mangle og det er nok det som gjør meg så trist. Ferdinand er jo alltid med meg i hjertet, men jeg skulle så gjerne hatt han her hos meg. Savnet sliter meg litt ut innimellom og det må man nok leve med. Selv om man lærer seg måter å leve med sorgen på slik at livet er fint, er det ikke alltid det er nok.

      Akkurat som du skriver hjelper det å vite at Ferdinand lever videre i manges hjerter og i feks apparatene som er kjøpt inn til nyfødtavdelingen på Ullevål.

      Klem fra Lene

  2. Anne Bjørg sier:

    Jeg sender deg en god klem Lene. Jeg vet så alt for godt hvordan du kjenner det akkurat nå.
    Leste en blogg idag som referer til en tekst til A- magazinet. Jeg kjenner meg veldig igjen i det som blir skrevet. Hvis du går inn på bloggen til http://amelie78.blogspot.com så ser du teksten.

    Tenke ofte på deg.

    Anne Bjørg

Legg igjen en kommentar

