Tilfeldigheter?

I går hadde jeg en litt tung dag og derav mange spørsmål. Jeg savnet Ferdinand veldig og da blir jeg selvfølgelig litt trist og lei.

Etter at Sebastian kom til verden har jeg hatt vanskelig for å gråte over Ferdinand. Det er som om jeg er tom for tårer! Hjerte verker og jeg kjenner behov for å gråte skikkelig, gråte ut smerten, men ingen tårer vil ut!

Da vi mistet Ferdinand husker jeg at presten sa til oss at om dere noen gang føler for å gråte men ikke får det til, så skal dere høre på sangene fra begravelsen. Jeg tenkte på det i går men det ble liksom ikke til, jeg synes de sangene gjør så forferdelig vondt!

Fredag er kosekveld her i huset med gullrekka og deilig mat. Espen og jeg koste oss med sushi og champagne etter at Sebastian var lagt. Vi snakket masse om tiden som har gått siden Ferdinand døde, om alt vi har vært igjennom og opplevd.

Vi pratet om hvor rart det er å tenke på at vi nok ikke hadde hatt Sebastian om Ferdinand levde. Da hadde han ikke vært påtenkt engang!

Tilfeldig ?

Begge føler vi at Sebastian er en slags fortsettelse av Ferdinand. Sebastian skal være hos oss for alltid, han får oppleve alt det Ferdinand ikke fikk.

Samtidig som vi sitter å prater om Ferdinand surrer Idol på tv i bakgrunnen, og plutselig kommer en av sangene fra begravelsen:
» somewhere over the rainbow » , fremført av Idoldeltaker Kirsi. Hun synger den så vakkert og minnene strømmer på.

Tårene triller,smerten i hjertet slipper litt og jeg får litt fred.

Tilfeldig? Jeg tror ikke det …..

20111008-122216.jpg

Vakreste Ferdinand

Dette innlegget ble publisert i Min blogg. Bokmerk permalenken.

2 Responses to Tilfeldigheter?

  1. Rita Årikstad Sørensen sier:

    Hei Lene.

    Du skriver så fantastisk som alltid, rørende.

    Ferdinand og Sebastian er heldige, de har verdens flotteste og sterkeste mamma.
    Det er så godt å se deg sammen med lillebror Sebastian. Du er så utrolig god med han, du ståler.

    Ferdinand er ofte i tankene mine, ser på bildet av oss hver kveld før jeg legger meg:)

    Glad i deg.

  2. Takk skjønneste Rita for koselig kommentar. Du er så god!

    Hipp hipp hurra for bursdagen din i dag! Vi er såååå glad i deg!

Legg igjen en kommentar

