Første barseltreff

I går var Sebastian og jeg på vårt først barseltreff med barselgruppen som er satt opp i regi av Helsestasjonen.

Jeg gruer meg alltid litt til møter med nye mennesker som ikke kjenner til historien min. Så i dag valgte jeg å dele historien min først som sist, jeg kom spørsmålet om hvor mange barn jeg har i forkjøpet.
Det gikk fint å fortelle jentene i gruppen det og dermed trenger jeg ikke være redd for ubehagelige situasjoner senere.

Egentlig er jeg blitt ganske vant til å fortelle min historie til mennesker jeg ikke kjenner,både til dere her på bloggen og andre jeg møter for første gang. Jeg har ikke tall på hvor mange ganger jeg har fått spørsmålet om dette er mitt første barn. Da jeg gikk gravid med Sebastian og nå i ettertid. Jeg svarer alltid som sant er at jeg har to barn, Ferdinand og Sebastian. Før noen rekker å spør meg om feks;hvor gammel er eldste mann,har jeg kommet dem i forkjøpet og fortalt at vi mistet Ferdinand kun etter 4 uker.

Det er sikkert ubehagelig for den som spør, men det kan jeg ikke ta hensyn til. Jeg har to barn og det vil jeg alltid ha(forhåpentligvis fler etterhvert 🙂 ). Noen ganger hadde det kanskje vært lettere for meg selv og ikke fortelle, men det ville føles så feil overfor Ferdinand. Han skal ikke gjemmes bort som noe ubehagelig, han som er min vakre skatt og beskytter, og som jeg er så uendelig stolt av.

Uansett, neste barseltreff møter jeg de andre jentene uten å være redd for at historien min skal bli «avdekket» i en situasjon jeg ikke har kontroll på. Jeg kan glede meg til neste treff, glede meg over at jeg nå er endel av barnevognmafiaen som inntar restauranter og kafeer…..:)

Ha en fin dag !

Dette innlegget ble publisert i Min blogg og merket med , , , , , , , . Bokmerk permalenken.

Legg igjen en kommentar

