Glede og savn

Dagene flyr og blir til uker og måneder.

I går ble Sebastian 2 mnd, han smiler og ler, følger oss intenst med blikket og gransker oss.

Vi begynner å bli kjent med hverandre, jeg vet når han har trøttegråten sin, når han har vondt og når han er lei.

Det er betryggende, betryggende og ikke være så redd lenger. Redd for at noe skal være galt, redd for at jeg skal miste han redd for at dette ikke skal vare. Han er så tilstede, gir oss masse kjærlighet og vi overøser han med kjærlighet tilbake.

Mange som følger bloggen min har selv opplevd å miste barn, mange lurer på om sorgen over det barnet man har mistet endrer seg etter at et nytt barn er født. Selv vet jeg ikke helt enda,jeg savner Ferdinand hver dag, kanskje litt mer enn før egentlig. Ferdinand ble så levende igjen etter at Sebastian ble født. Luktene, den myke huden, de små hendene og de gode lydene. Alt er så likt, men samtidig så forskjellig.

Selv om jeg savner klarer jeg ikke ta det helt inn, det blir for mye itillegg til hormoner, ammetåken og for lite søvn, så jeg setter lokket på. Jeg distanserer meg litt,det kalles vel overlevelsesstrategi ? Jeg er ikke like mye på graven som jeg var, det har jo sine naturlige årsaker det også, men av og til klarer jeg det ikke. Før gav graven meg en god ro i sjelen, men nå er det bare vondt.

Jeg vet at det går over og at jeg etterhvert finner tilbake til der jeg var, men det tar kanskje litt tid. Det er mye tanker som også vil ned på bloggen men det er ikke like lett å få sortert dem for tiden. Håper dere bærer over med meg for det 🙂

Nå er det dags for litt fokost før jeg skal på trilletur med min svigerinne og fetteren til Ferdinand og Sebastian. Ha en fin dag alle sammen

Dette innlegget ble publisert i Min blogg og merket med , , , , , , , , , , , , . Bokmerk permalenken.

Legg igjen en kommentar

