En ny start

5  juli 2011 kl 03.45 begynte jeg på nytt. En ny start på livet mitt, et nytt uskrevet kapittel som starter med Sebastian.

Livet har vært på vent fra den dagen Ferdinand døde fra oss, vi har vært i et konstant vakum, ikke bare Espen og jeg men så mange rundt oss også. Alle har vi ventet på at dette nye lille mirakele skulle se dagens lys.

Jeg har holdt pusten så lenge at det føles som om jeg må lære å puste på nytt. Senke skuldrene, ta et godt drag nede i magen, nyte, nyte den nye starten min, nyte Sebastian, ja rett og slett nyte livet mitt.

Jeg er heldig selv om jeg har opplevd det jeg har, jeg har fått to deilige gutter, det kan ingen ta fra meg. En i himmelen og en her i armene mine. Selvsagt skulle jeg så inderlig hatt dem begge to her hos meg, men det var ikke sånn det ble. Livet mitt har ikke blitt slik jeg hadde sett for meg, det har gitt meg  større utfordringer enn jeg trodde jeg kunne bære. Men jeg står her i dag, jeg har ikke gått fra forstanden (selv om man skulle tro det innimellom amming og bleieskift), jeg har funnet tilbake til meg selv, litt etter litt og jeg kan i dag si at jeg nyter.

Jeg nyter livet mitt med alt det innholdet det har gitt meg og for øyeblikket er det jeg nyter mest : Sebastian.

Jeg elsker å være mammaen hans,jeg elsker at jeg får holde han, snuse på han, kysse og klemme på han. Jeg elsker at han er min! Jeg tenker at jeg er verdens heldigste som fikk han i gave og at han er frisk som en fisk.

Fødselen gikk så fint, det var en fantastisk opplevelse å kunne føde på vanlig måte og når belønningen var Sebastian hadde jeg gjort det, igjen og igjen. Selvfølgelig var det jæ…. vondt, ingen tvil om det men det er historie nå. Det er utrolig hvor fort man glemmer den smerten, den forsvant i det øyeblikket Espen løftet Sebastian opp til meg. Jeg fikk kjenne den deilige babylukten, kjenne varmen, høre den lette pusten og stryke den myke huden hans. Jeg elsket han fra første stund, lillebroren…

Jeg tenker at han er så heldig, tenk å være så etterlengtet, han kommer til å fylles med så mye kjærlighet fra oss. Vi har så mye kjærlighet å gi, akkurat som da Ferdinand ble født, men vi fikk aldri uttrykt det til han slik vi får med Sebastian.

Jeg er lykkelig det er jeg, men en liten bit av meg vil alltid savne, alltid mangle og aldri glemme min første skatt. Han som jeg tenner lys for hver dag, snakker med hver kveld og besøker på graven .

Men nå har jeg en lillebror som kan være med på graven, en lillebror som får høre litt om storebroren sin hverdag og en lillebror som etterhvert skal få titte i skattekisten til storebror slik at de kan bli enda bedre kjent.

En lillebror som vi alle elsker så høyt, så høyt!

 

This slideshow requires JavaScript.

Dette innlegget ble publisert i Min blogg og merket med , , , , , , , , , , , , , , . Bokmerk permalenken.

2 Responses to En ny start

  1. Andrea Winther Håland sier:

    Hei Lene
    Nå er det lenge siden jeg har lest bloggen din… begynte plutselig å tenke på deg 🙂 og nå har jeg sittet og lest med smil og tårer i øynene samtidig… 😉 GRATULERER med lille Sebastian. Han er jo bare så søt!!! Jeg er så glad på deres vegne. Ferdinand er en stolt storebror nå, og jeg er sikker på at Sebastian også vil være stolt over sin storebror i fremtiden.
    Mange gode klemmer fra Andrea:)

  2. malene sier:

    du skriver så følelsesladet og sterkt. Uansett om det er glade ord du skriver begynner tårene å trille hos meg. Det dere har opplevd..

    Kom tilfeldigvis over bloggen din for en stund tilbake. Ble veldig glad for å se nå at dere har fått en vakker liten lillebror. Gratulerer så mye-

    Det høres kanskje rart ut, men som mamma, og selv om jeg ikke kjenner dere, har det vært stunder der tankene mine har flydd til dere og det dere har opplevd.

    Ønsker dere alt alt godt for fremtiden!

Legg igjen en kommentar

