Håp

Håp er mitt nye favoritt ord, håpets betydning og kraft gjennom det siste året har gitt meg styrke.

Håpet har gitt meg styrke til å se for meg et liv etter at vi mistet Ferdinand. Håpet har ledet meg til å ta valg og bestemme meg for disse valgene som etterhvert skulle føre meg til der jeg er i dag og gjerne enda lengre.

Vi har alle behov for håp iløpet av livet, håpet får oss til å se videre, forbi hindringene som ligger fremfor oss. I ukene mens Ferdinand levde og tiden etter at han døde var preget av håpløshet, det helt motsatte av håp. Men selv om håpløsheten rådet uansett hvilken vei vi tok var det allikavell en liten spire av håp som tok bolig i oss.

Vi måtte gi næring til håpet, det var livsviktig for oss å håpe at kanskje Ferdinand ville overvinne sykdommen, men etterhvert som kreftene ebbet ut av han måtte vi flytte håpet over på noe annet. Vi måtte håpe og tro at dette skulle vi klare uansett utfall. Vi håpet på hverandre, for hverandre og for at vi en dag skulle få et liv fyllt med glede, barnelatter og gode stunder.

Håpet har hele tiden fått tilbakeslag, noen dager orker man ikke håpe, noen dager er bare mørke og triste uansett hvor mye håp man skulle ønske man hadde. Det er krevende og utfordrende å håpe, det tar krefter, men håpet er livsviktig! Man må ta små skritt og ikke gape over for mye av gangen, noen ganger blir man overivrig og håper at man er kommet lenger enn det man er, da kommer tilbakeslagene…

Uansett tilbakeslag, håpet gir mening til livet, det er rettet mot noe i fremtiden, noe bedre og noe fint. Jeg har mye fint i vente, mye av det jeg har håpet på har gått i oppfyllelse og det største håpet av alt skal se dagens lys om ikke mange ukene 🙂

Da jeg mistet Ferdinand mistet jeg håpet også, men det var ikke borte så lenge. Jeg takker Ferdinand for at jeg fikk håpet tilbake, jeg takker Espen for det og for at vi sammen har hatt et felles håp for vår felles framtid.

Dette innlegget ble publisert i Min blogg og merket med , , , , , , , , , , , , , , , . Bokmerk permalenken.

Legg igjen en kommentar

