Tilbakeblikk

De første dagene i mai har egentlig vært ganske så gode. Jeg merker at jeg tenker mer enn vanlig på alt vi gikk igjennom for akkurat et år siden, jeg tar tilbakeblikk men går ikke helt inn i de forskjellige følelsene.

Det hører liksom til fjoråret, når jeg tenker på hva vi egentlig gikk igjennom både fysisk og psykisk fatter jeg ikke helt hvordan vi har kommet her vi er i dag. Ingen kan noen gang sette seg inn i det helvete som utspant seg i ukene fra 29 april- 31 mai,heldigvis! Det var et følelsesmessig kaos uten sidestykke. Hele vår illusjon om hva som ventet oss og livet etter Ferdinand ble født raste foran øynene på oss og det var ingenting vi kunne gjøre. Vi måtte ta en time av gangen, sette en for foran den andre og håpe, håpe på et mirakel som aldri kom…

Det var som om vi levde utenfor oss selv, vi ble til små maskiner som gikk på autopilot for den lille skatten vår. Vel og merke små maskiner med masse  følelser som vi før aldri hadde hilst på. En enorm lykkerus da lille skatt ble født, den ubeskrivelige frykten da vi skjønte noe var alvorlig galt, redselen for hva som ble neste trekk i et spill vi ikke hadde styring på og tilslutt den lammende sorgen som jeg ikke unner min værste fiende. Vi var i live, men det føltes som vi døde,litt etter litt.

Nå er vi her, et år senere, fremdelse med et hav av følelser over hva vi fikk og hva vi miste. Et år senere fremdeles med en sorg i kroppen som alltid vil ta sin plass, men mindre og mindre plass. Et år senere er smilet tilbake, det jeg trodde jeg mistet med Ferdinand, latteren er en stor del av hverdagen igjen. Gleden over livet, over våren, over sommerfuglene, gleden over at vi fikk ha Ferdianand, at vi fikk være hans foreldre og at vi fikk kjenne hans kjærlighet og at han fikk kjenne vår…

Vi elsker deg Ferdinand, vår lille engel!

Dette innlegget ble publisert i Min blogg og merket med , , , , , , , , , , , , , , . Bokmerk permalenken.

7 Responses to Tilbakeblikk

  1. siw follnes sier:

    Kjære kjære Lenemor,det synes i hele ansiktet ditt at du har det bedre..mye bedre..og det er godt.Vi mennesker er heldigvis mye sterkere enn vi tror og utrolig men sant så er det allikevel mulig å gå videre etter en sånn «støyt»men det koster nok mer enn noen kan ane. Fine bilder fra markeringen til Ferdinand og ferien til deg og Espen, flinke dere er altså. Klem fra tante Siw

    • Tante Siw

      Takk for fine tilbakemeldinger på bloggen, det er så koselig å lese. Ja vi mennesker har en indre styrke og er kan ta mer enn vi tror…

      Minnemarkeringen ble super fin, en nydelig dag.

      God klem til deg

  2. Tante Kine sier:

    Jeg heier på dere, kjære Lene! Vakkert skrevet om en umenneskelig vond tid. Unner dere alt godt denne våren, og gleder meg til at det fine som skal komme.

  3. Paul Follnes sier:

    Som din Morfar Lene,så blir jeg veldig rørt,når jeg leser på bloggen din.Du er helt utrolig flink å uttrykke deg ,og å få det ned på papir.Alt er bare så rørende. Takk Lene.Klem fra Morfar.

  4. Alruto/Kathrine sier:

    Kjære dere….nå har jeg sittet i hele kveld og lest historien til lille Ferdinand(og deres selvfølgelig),og jeg sitter igjen med en følelse av nummenhet,tristhet,klump i halsen,tårer i øynene,vondt i magen…men også pittelitt glede og undring over hvordan vi mennesker er skapt..jeg er så utrolig glad for å lese at det går fremover med dere,selv om lille gullet deres alltid er i tankene deres ❤

    Jeg kommer til å følge dere i bloggen fremover og håper ikke jeg skrev noe nå som såret…

    Tusen klemmer fra Kathrine utenfor bergen!

  5. Hei Kathrine

    Takk for at du likte bloggen min og for at du tok deg tid til å legge igjen en liten hilsen.
    Ingenting du skrev var sårende , bare fint!

    Håper du fortsetter å følge bloggen 🙂

    Klem fra Lene

Legg igjen en kommentar

