En spesiell dato og starten på et nytt kapittel

I morgen er dagen her, dagen hvor Ferdinand skulle fyllt 1 år. Vi skulle ha samlet venner og familie for å feire den aller første bursdagen hans. En stor markering i et lite menneskes liv.

Dagen blir ikke helt slik, men en liten markering for engelen vår i himmelen skal vi ha. Jeg håper det blir en dag til ettertanke på året som har gått, og en dag til å se framover. Jeg ønsker ikke at dagen skal gå med til å tenke på alt som ikke ble som jeg hadde sett for meg eller drømt om. Jeg ønsker å bruke dagen på og minnes min deilige skatt, vår deilige skatt.

Jeg ønsker å ta tak i de fine stundene vi fikk sammen, jeg vil holde fast ved alt han gav meg den lille stunden han var her. Jeg ønsker å hylle han for styken han gir meg ved å være min sønn. For han er fremdels min sønn, mitt barn, min største skatt.

Espen og jeg følte det var riktig å ha en markering på 1 års dagen hans, den dagen han fikk livet i gave. Det var en dag fyllt med glede over det største miraklet vi mennesker kan oppleve, å få barn. Dagen hvor han døde, 31 mai kommer den også, om ikke lenge til. Den dagen blir vanskelig, men vi vil ikke gjøre så mye ut av den, den får komme og bli som den blir.

Jeg håper mai måned kan bli en fin måned, fyllt med glede over livet, over kjærligheten og det som ligger fremfor oss. Jeg føler at mai blir starten på et nytt kapittel. Det er på tide å la gleden over Sebastian ta ordentlig bolig i kroppen min, det er på tide og slutte å være så redd. Redd for alt som kan gå galt, jeg råder ikke over dette uansett. Jeg håper jeg kan slippe ned forsvarsmuren min å ta inn den delige lykkefølelsen over at jeg skal bli mamma igjen. Jeg har kjent på den flere ganger de siste månedene, men har ikke sluppet den helt inn enda. Men nå, nå skal jeg gi den plassen den fortjener…

Jeg vet det kommer vonde dager, innimellom står de i kø, men de blir sjeldnere og sjeldnere. Målet er at de gode dagene skal bli enda bedre, kanskje de kan bli 100 % lykkelige? Det er jo det jeg har jobbet mot hele veien. Tiden er nå inne, jeg kjenner det på meg, kroppen og hodet er klar for det. Jeg tar meg selv i å drømme meg bort, drømme om framtiden igjen, framtiden min sammen med min bestevenn og kjæreste Espen og min lille Sebastian.

Ferdinand er med oss i hjertene, han er vår beskytter og han gjør vår lille familie ekstra spesiell. Han har knyttet et bånd mellom Espen og meg som jeg ikke trodde var mulig. Han har gitt oss et annen syn på hverandre og på alt rundt oss. Det tar vi med oss, inn i fremtiden, den  lykkelige fremtiden som venter på oss og som vi skal la synke inn litt etter litt.

Håper dere vil tenne et lys sammen med oss i morgen, for engelen Ferdinand og for fremtiden å tenke gode tanker.

Legger ut noen bilder av Ferdinand og av oss iløpet av det siste året….

This slideshow requires JavaScript.

Dette innlegget ble publisert i Min blogg og merket med , , , , , , , , , , . Bokmerk permalenken.

2 Responses to En spesiell dato og starten på et nytt kapittel

  1. Marianne sier:

    Gurimalla.
    Nå har jeg lest og lest… bladd meg bakover i bloggen din, grått og smilt om hverandre.
    Du skriver så godt, hjerterått og fint.
    Jeg sitter og tenker «man skal ikke miste et barn»!
    Men virkeligheten er jo at det skjer, og jeg føler med dere av hele mitt hjerte.
    Så godt at dere har en Sebastian på vei; jeg håper han vil fungere som et hjerteplaster og gi dere alt dere ønsker dere!
    Mange hilsener fra en ny leser 🙂

  2. Kristina Haugland sier:

    Så mange fine bilder du hadde! Håper dere hadde en fin dag, og at dere fikk minnet Ferdinand på en fin måte 🙂
    Stoor klem!

Legg igjen en kommentar

