Vel overstått påske

Ja, da var påske overfor denne gang. Vi har hatt deilige dager både i Kristiansand og på Ustaoset.

Ferien har bestått av mye familie, god mat og drikke, fine turer og myyye bra vær.

Jeg synes påskeuken har flydd av sted og har egentlig ikke tenkt så mye på datoene som nærmer seg, men merker at det ligger i underbevisstheten og lurer.Jeg har istedenfor tenkt mye på tiden jeg fikk sammen med Ferdianand og alt det gode han gav meg. Espen og jeg har også snakket endel sammen om han, om fødselen, følelsene vi hadde, om dagene før vi fant ut hvor syk han var og om ukene vi vi levde med vissheten om at vi skulle miste han, men allikavell med et inderlig håp om at han skulle bli frisk igjen.

Vi har gått igjennom hendelsesforløpet som utspant seg for snart et år siden, ikke fordi vi har følt på at det må vi gjøre, men fordi det har kommet til oss naturlig. Endel av dette årets prosess kanskje?

I går ryddet jeg litt i tingen til Ferdinand, jeg tenker at det er fint å ta det i litt små porsjoner. Jeg må få overblikk over hva jeg har av baby tøy (ikke så rent lite), hva skal lilegutt i magen arve og hvilke plagg ønsker jeg at skal være Ferdinand sine? Espen og jeg ble enige om to plagg som kun skal være Ferdinand sine. Det er to små nydelige dresser som Ferdinand var så fiiin i, de vil vi spare på som et vakkert minne om han. Resten skal Sebastian få lov til å pynte seg med 🙂

Jeg skal også gjøre et par små forandringer på barnerommet, slik at det blir litt mer Sebastian sitt rom også, ikke for hans del men for min egen. Nå kommer det en ny vakker liten skatt som skal bo på rommet til storebror og han skal få sette sitt preg på rommet han også! Jeg skal legge ut bilder når alt står klart.

I mellom tiden kommer det noen bilder fra påsken og graven. Ha en fin dag!

This slideshow requires JavaScript.

Dette innlegget ble publisert i Min blogg og merket med , , , , , , , , , . Bokmerk permalenken.

3 Responses to Vel overstått påske

  1. siw follnes sier:

    Fine bilder Lene, så nyyydelig dere har pyntet hos Ferdinand,klem fra tante Siw

  2. Hilde Marie sier:

    Kjære Lene!

    Var så godt å treffe deg i påsken, og er så glad for at det ikke er lenge til du kommer sørover igjen! Jeg har tenkt sånn på deg og guttene dine hele uken….det føles liksom som en evighet siden Ferdinand ble født, men samtidig så har dette året passert så fort! Husker så godt dagen jeg dro inn for å treffe dere alle tre, da vi enda ikke visste at den lille mannen var syk….alle forventningene…og ukene som fulgte, de var så ekstremt fylt av kontraster! Lykken dere følte over å ha blitt foreldre, blandet med den ekstreme smerten over at dere skulle miste lille Ferdinand!!
    Ferdinand er dypt savnet, han lever i våre hjerter- og han er med oss…. Det var så deilig når våren kom- og jeg ser sommerfulgler over alt….jeg smiler hver eneste gang jeg ser en, for da tenker jeg på lille skatten- på verdens fineste lille Ferdinand!

    Jeg er så ekstremt stolt av deg Lenemor, på måten du og Espen har håndtert dette året…og måten dere begge to har delt følelsene og tankene deres med oss som er rundt dere! Via bloggen din har du gitt mange mennesker muligheten til å bli bedre medmennesker, og du har virkelig hjulpet mange mennesker- tiltross for at du har gått gjenneom den tyngste perioden av ditt liv!

    I morgen skal jeg tenne lys for Ferdinand, vår lille engel!

    Love ❤

  3. Linn Neset Blandkjenn sier:

    Kjære Lene! Tenk at det i morgen er ett år siden Ferdinand ble født. Lille, gode Ferdinand som satte så utrolig store spor sitt altfor korte liv. Jeg tenker på ham hver dag, ser på bildene av ham hver dag. Føler også som Hilde at jeg ser han overalt for tiden, i form av sommerfugler. Det var en liten blå sommerfugl som fulgte etter meg på joggetur her om dagen, da tenkte jeg det var Ferdinand som ville hilse på:) skal tenne lys for dere i morgen. Ferdinand lever videre i hjertene våre og han blir aldri glemt. Mange varme klemmer fra tante Linn

Legg igjen en kommentar

