Uken som har vært

Det har ikke blitt mye skriblerier fra meg i det siste. Jeg har rett og slett ikke følt for å skrive ned tankene mine, det har med andre ord kokt litt i topplokket.

Det har vært så mange begvienheter den siste uken og det har vært mye følelser både i den ene og andre enden av følelseskalaen.

Jeg har blitt tante til en skjønn liten gutt, han kom til verden torsdag 31. mars etter 14 dager på overtid. Det var nervepirrende dager før han bestemte seg ( med litt hjelp ) for å komme til verden. Han er tross alt det første barnet i familien som blir født etter Ferdinand gikk bort og alle hadde nok hjertet i halsen…. Men han likte seg så godt inni magen til mammaen sin og trengte bare noen dager ekstra, nå er han her og er frisk som en fisk 🙂

Jeg har hatt bursdag (1 .April) og Espen har hatt bursdag (2 April). Så igår hadde vi bursdagsfeiring med familien, veldig koselig dag med god mat og masse fine gaver 😉

Jeg hadde en ekstra kontroll på Ullevål sykehus 1 April, de negative tankene klarte for første gang å ta såpass kontroll over meg at det eneste jeg følte kunne få meg rolig var å ta en ekstra UL. Alt så fint ut denne gangen også, fine bevegelser og alle mål var helt perfekte. Jeg vet jo at det er det samme svaret jeg kan forvente meg hver gang, men noen ganger klarer ikke fornuften min seg alene og jeg trenger påfyll av betryggende informasjon. Det var uansett deilig å se lille frøet igjen, som aldeles ikke er så lite lenger!

Tiden flyr og vi er allerede i April mnd. Min, Espen og ikke minst lille skatt sin mnd, alle bursdag i April. Jeg lurer på hvordan denne tiden fremover vil bli, våren, bursdagen til Ferdinand 29. April og ikke minst dagen da den første sommerfuglen flyr forbi..

Jeg fikk melding fra Kristiansand i dag om at den første sommerfuglen var observert der nede, flygende rundt uti hagen som en påminnelse på Ferdinand. Han er innom for for å hilse på og beskytte oss. Det er så rart hvordan sommerfuglene har blitt en så viktig del av meg, vår familie og våre venner. De  er et symbol på noe vakkert og skjørt akkurat som Ferdinand. Han er min vakre sommerfugl.

 

Fotograf ; Espen

Dette innlegget ble publisert i Min blogg. Bokmerk permalenken.

Legg igjen en kommentar

