Mandagspåfyll

Hver mandag har jeg telefondate med min bestevenn.

Vi  ringes iløpet av kvelden, gjerne når det går et dårlig realityprogram på tv, feks Top Model.. Vi spøker med at da har Espen noe å ta seg til når jeg fniser og er til tider 14 år igjen når det gjelder humor og samtaleemner. Han blir distrahert av fjonge tynne modeller slik at han glemmer å irritere seg over at jeg har det ufattelig gøy uten at han kan ta del 🙂 !

Selvfølgelig er det ikke bare fnis og fjas som blir lirt av oss iløpet av den ca 1,5 timen vi snakker, det er en salig blanding! Det er en blanding av intern humor som vi har hatt i mange år, av dype samtaler om alt og ingenting, oppdateringer på hva som har skjedd den siste uken, og til slutt krydret med litt god gammeldags sladder!

Vi har et vennskap som medfører at vi kan dele det meste, vi stoler 100 % på hverandre, vi tør  blottlegge oss for hverandre og vi tør å ta del. Ta del i hverandres liv, ta del i hverandres opp og nedturer. Vi tør utfordre hverandre på emner som kan være såre, vi spør og vi graver.

De siste to årene har det vært nok av dem på begge sider, til tider har enn nok følt at iallefall nedturene har stått i kø og ventet. Vi har utkjempet mange kriger sammen, side om side, med hverandre og for hverandre. Det har vært grunner nok til at begge kunne lagt seg ned, snudd ryggen til verden og sagt; nå orker jeg rett og slett ikke mer.. Men vi har ikke gjort det, selvfølgelig innimellom så gjør vi det, men aldri lenge nok til at vi rekker å bli der før den andre er der med mandagspåfyll,tirsdagspåfyll, onsdagspåfyll eller et eller  annet påfyll!! Vi er sterke sammen, vårt vennskap gjør oss sterke.

Jeg har vært  imponert over henne så mange ganger for hennes pågangsmot og engasjement, for styrken hun viser i sine  kamper. For sitt humør og sin vilje til ikke gi opp det hun tror på. Jeg er heldig som får ta del i hennes kraft, kjenne på den og få påfyll av den. Hun minner meg på de positive tingene i livet selv når det ser som mørkest ut og jeg vet at jeg kan gjøre det samme for henne. Vi er forskjellige, samtidig som vi er veldig like. Vi har en lik tilnærming til livet, en underliggende positivitet som vi deler med hverandre og det er fantastisk.

Denne uken skal vi begge møte noen med samme skjebne som oss selv, jeg skal møte en skjønn jente som jeg har blitt kjent med som også har mistet sitt barn. Hun skal møte en jente som hanskes med de samme utfordringene som  hun selv gjør.

Vi snakket om hvordan det ville bli og at det sikkert vil bli et sterkt møte for oss begge. Sterkt, men samtidig godt å møte noen med samme skjebne og kanskje samme tilnærming. Vi ble enige om at utfallene av møtene kom til å bli en god opplevelse, selv om bakgrunnen for dem langtifra er positive. Samtidig konkluderet vi med at om noen hadde hørt oss eller sett oss der vi satt og snakket så fornuftig om livets mørke sider, ville de høyst sannsynlig gitt oss kryss i taket, fisker i garnet og stjerner både her og der!!!

Samtalen avsluttet selvfølgelig med en god latterkrampe, som bare vi kan!

Ha en fin tirsdag, håper innlegget gav deg litt påfyll 😉 !

Dette innlegget ble publisert i Min blogg og merket med , . Bokmerk permalenken.

3 Responses to Mandagspåfyll

  1. Elin K sier:

    Hei, leste om bloggen din i Oss foreldre i dag. Et flott innlegg. Vi har opplevd litt av det samme som dere, så jeg kjenner meg igjen i mye. Jeg har forøvrig nesten samme greie med min bestevenninne, men vi møtes hver mandag og til en treningsrunde. Godt å røre litt på seg, samtidig som vi får kombinert det med en god samtale. De samtalene har betydd mye de siste tre årene. Godt med sånne venner! 🙂

    • Hei Elin

      Takk for koselig kommentar på bloggen for noen uker siden. Jeg har ikke vært helt i bloggform og derfor ikke svart på kommentarene som jeg pleier. Har vært innom din blogg også, kjempe fin. Ha en fin mandag, med masse mandagspåfyll ellermandagstrening 🙂
      Klem Lene

  2. Tante Kine sier:

    Nok en ting å glede seg over, Lene! Det er ikke alle forunt å ha et slikt vennskap i livet sitt.

    Mandagsklem til deg 🙂

Legg igjen en kommentar

