Inni en god periode

Har hatt noen fine dager den siste uken. Jeg har senket skuldrene igjen og roen på at alt skal gå fint er tilbake.

Innimellom kjenner jeg den spontane gleden over at vi skal ha et nytt barn og det er så fint. Ferdinand er hos meg hver dag, men han er satt litt til «side» i det siste. Jeg må ha litt avbrekk  fra savnet etter han slik at jeg kan kjenne på gleden over andre ting rundt meg. Av og til kjenner jeg på den dårlige samvittigheten over at jeg tar pauser fra han, men det varer ikke lenge.

Jeg vet at Ferdinand ønsker meg alt godt og at jeg skal ha det bra.Det er min trøst. Han var verdens snilleste lille bebis og er nok ikke noe mindre snill og god der han er nå:)

 

I helgen hadde vi besøk av mamma og Steinar, det ble VM i holmenkollen, turer og god mat. Med andre ord en koselig helg.

Nå om dagen går jeg spent å venter på telefon fra Kristiansand om at min søster Trine er blitt mamma, det nærmer seg med stormskritt og fødselen kan starte når som helst. Gleder meg masse til å treffe han selv om jeg vet det kommer til å bli tøft også. Har ikke sett eller holdt noen små bebiser siden Ferdinand døde og det kommer nok til å bli mange følelser som velter opp igjen. Vi har avtalt at jeg skal møte dem alene første gang, evt sammen med Espen om han blir med nedover. Da er det lettere å la følelser og reaksjoner komme mer naturlig. Tårer blir det nok i strie strømmer, tårer for det som skulle ha vært, men ikke minst også gledestårer over et nytt tantebarn og gledestårer over hva vi har i vente til sommeren…

 

Ha en fin dag!

 

Dette innlegget ble publisert i Min blogg og merket med , , , , . Bokmerk permalenken.

Legg igjen en kommentar

