Hva om ?

Noen dagers blogg pause fra meg har det vært nå. Lover meg selv hver gang det går litt for lenge mellom innleggene om at dett skal ikke skje igjen… Men så pluselig er det gått nesten en uke og jeg har ikke skrevet et eneste ord.

Grunnene til det varier fra gang til gang, men henger nok ofte sammen med at jeg trenger å ha tankene litt for meg selv. Jeg deler dem gjerne etterhvert, men noen ganger trenger jeg litt tid til å kjenne på dem alene og uten å dele dem med noen.

Den siste uken har vel egentlig vært grei, men til tider endel tankekjør som kommer og går som det passer. Tanker rundt lille frøet og da går det mye i; Hva om han også er syk. Hva om bevegelsene i magen ikke er sånn de » skal » være. Hva om det kanskje er en krampe ? Hva om vi bare kan få syke barn ? Hva om, hva om ,hva om??????

Heldigvis klarer jeg å krype opp fra; hva om verdenen min, legge den til side å tenke : Tenk når den nye bebisen kommer, frisk og rask. Tenk når vi skal ut å trille. Tenk hvor koselig det blir for han med tre jevnaldrende søskenbarn som han kan leke med. Tenk hvor fint det blir når jeg kan vise han bildene og de fine albumene fra storebroren hans. Fortelle han om den sterke broren som bor i himmelen og for alltid vil passe på han. Tenk at han har sin egen skytsengel som vil han alt godt. Tenk om alt går godt denne gangen? Tenk om…..

Gleden og sorgen går hånd i hånd gjennom mange faser i livet og nå kjenner jeg på det mer enn noen gang..

Pappa, Ferdinand og mamma, sammen for alltid.

Dette innlegget ble publisert i Min blogg og merket med , , , , , , . Bokmerk permalenken.

Legg igjen en kommentar

