Tvilen

Tilbake i Oslo etter enda en deilig helg på fjellet. Det var så godt å komme opp dit torsdagskveld og finne roen sammen med Espen.

Usikkerheten og tvilen etter forrige mandags ultralyd slapp taket litt etter litt. Fikk snakket med en av legene på fostermedisinsk avdeling som klarte å berolige meg noe før vi dro på torsdag.  Det er første gang jeg har blitt satt ut av spill både fysisk og psykisk etter at jeg ble gravid på nytt. Jeg hadde kanskje trodd jeg skulle slippe unna, redselen for at lille frøet i magen også skal være syk har ikke gjort seg så gjeldene før forrige uke.

Jeg har hele tiden sagt at det skal gå bra denne gangen og det er jo nettopp derfor vi tør prøve å få barn igjen. Men innimelllom tar som sagt tvilen bolig i meg og lager en masse vonde tanker i hodet mitt, og denne gangen gjorde den det skikkelig…

Heldigvis blekner tvilen for hver dag som går og jeg finner sakte men sikkert tilbake til roen min . Uansett hvor mye jeg tenker på hvorfor og hvordan Ferdinand kunne være så syk kommer jeg ikke nærmere svaret. Ingen kan gi oss noen fasit på dette, ingen kan berolige meg slik som jeg ønsker, derfor er det så viktig at jeg selv holder fast ved gode tanker og bestemmer meg for at dette skal gå bra!

Så farvel til tvilen for denne gang, håper det er lenge til jeg skal kjenne på den igjen!!

Dette innlegget ble publisert i Min blogg og merket med , , , , , , , , , . Bokmerk permalenken.

Legg igjen en kommentar

