Morsdag og Valentines vel overstått

Morsdagen gikk bedre enn forventet takket være en super omtenksom kjæreste som laget deilig frokost og hadde skrevet nydelig kort til meg. Takk til dere andre også som  sendte koselige meldinger på bloggen, sms og telefoner. Fikk tom blomster på døren av min søster Pia, ble så glad :). Etter frokost tok vi turen til graven , Espen hadde kjøpt en hjerteoppsats og sommerfugler som vi satt ned på graven.  Etterpå var vi innom Espen sin søster og hilste på barna, det gjør alltid godt!

 

I går var det jo duket for den store valentines dagen, men det mest spennende for oss i går var ultralyden. Espen kunne ikke være med pga pasienter på skolen så Hanne var med meg som støtte :). Timen min var forsinket med en hel time så ventetiden var lang og enda mer tid til å kjenne på nervene og spenningen som bygger seg opp i kroppen. Ble møtt av enda en ny lege denne gangen ( tredje legen ) han var forsåvidt grei han, men er mer betryggende å kunne komme til samme legen når jeg først er der for oppfølging. Datatsystemet var nede og han kjente derfor ikke til historien min eller hva som var blitt gjort av undersøkelser de andre gangene..

Pleier alltid å være helt rolig etter at jeg har vært på ultralydene, men i går ettermiddag kveld var jeg bare stresset og usikker. Legen sa at alt var helt fint, men av og til kommer tvilen snikende og jeg klarer ikke styre unna den. Jeg blir usikker fordi legen ikke kjente til historien min og heller aldri har hørt om Ohtahara syndromet, da begynner jeg å betvile dem, sikkert uten grunn men sånn er det.

Er nå halvveist og det er mer og mer liv hver dag. Denne gangen ligger morkaken bak bebisen så det er mye lettere å kjenne de små sparkene/bevegelsene. Satser på at siste halvdel av svangerskapet går rasende fort!!!

 

Ha en fin dag!

Kjærlighetsbukett fra Espen

Dette innlegget ble publisert i Min blogg og merket med , , , , , , , , , . Bokmerk permalenken.

2 Responses to Morsdag og Valentines vel overstått

  1. Line Rohde Jakobsen sier:

    Kjære Lene og Espen

    Av en tilfeldighet kom jeg over bloggen deres på jobb og har nå brukt noen dager på å lese meg igjennom opplevelsene deres.

    Det har vært sinne, frustrasjon og mye tårer iblandet hverandre når jeg har lest om det som har skjedd. Å miste noen som står en så nær så nær enten de har levd et langt liv eller et kort liv gjør noe med oss som mennesker.

    Mange velger å ikke involvere seg fordi de ikke orker, mens andre viser frem egenskaper man ikke viste de hadde. Det er på mange måter en slik hendelse som får frem det beste og det verste i oss mennesker.

    Syntes gaven dere har gitt til sykehuset viser noe om hva slags mennesker dere er. Det er fantastisk at dere har engasjert dere og andre til å vise omsorg og medfølelse for andre når mange vil tro at dere har nok med deres egen sorg.

    For meg som er en fremmed følte en at gjennom bloggen ble kjent med Ferdinand som hadde et kort liv, men dog et liv fylt med så mye kjærlighet og glede at den korte stunden ble til et helt meningsfylt liv.

    Jeg vil så gjerne dele et dikt med dere jeg fikk da min pappa døde så altfor brått og tidlig og etterlot seg et stort tomrom.

    «Legg di hand i mi hand.

    Så er vi sterke saman.

    Så er vi svake saman.

    Så er vi saman.»

    Tusen takk for at jeg fikk lov til å få et innblikk i livet til Ferdinand.

    • Hei Line

      Takk for rørende ord og nydelig dikt. Jeg legger det ut under fanen dikt slik at flere kan få lese det.
      Setter så pris på tilbakemelding fra dere lesere, og synes det er så fint at selv om du ikke kjenner oss sender noen ord på hva du fikk ut av å lese bloggen.

      Håper og tror at bloggen kan gi noe til alle som leser den på en eller annen måte, alle har mistet noen og kjent på smerten og savnet.

      Ferdinand fikk et kort men et utrolig betydningsfullt liv, han har utført mye godt på den tiden han var her. Arbeidet for nyfødt intensiv hjelper oss i og minnes han på best mulig måte.

      Lene 🙂

Legg igjen en kommentar

