Morsdag

Morsdag, en dag som jeg får et år siden drømte om og gledet meg til. «Tenk at neste år har jeg min egnen lille gutt som skal komme opp i sengen til meg og gi meg en skikkelig morsdagsklem, lage frokost på sengen sammen med pappa»

Men sånn er det ikke, det er ingen liten gutt som skal feire min morsdag i år. Han er ikke hos meg og det eneste jeg kan tenke på er at han er et fint sted, titter ned på meg med et skjønt smil og hvisker; gratulerer med morsdagen mammaen min…Jeg har tenkt på hvordan morsdagen ville bli etter at vi mistet Ferdinand, vil det bli en sorgtung dag eller vil den gli forbi uten å sette meg ut av spill ? Nå når dagen nærmer seg tror jeg ikke akkurat søndag vil bli den værste dagen, men den litt tunge følelsen som sitter i kroppen i dagene før sliter meg litt ut.

Samtidig har jeg det lille frøet i magen som jeg gleder meg sånn over, et nytt lite barn som forhåpentligvis neste år skal feire morsdagen min. Men jeg tør ikke se så langt fram denne gangen, nå tar jeg en uke av gangen og er glad for hvert skritt jeg kommer nærmere termin og kan få bekreftet at gutten i magen er frisk som en fisk! Jeg har skrevet tidligere at det er ikke noe annet alternativ for meg, denne gangen MÅ det gå fint. Den tanken har jeg enda, men det koster mye psyke å opprettholde den innstillingen, jeg må overbevise meg selv daglig på det.

Skal på ultralyd igjen til mandag, det blir fint å se det sprelle inni magen igjen. Heldigvis gir den lille daglige tegn om at han er der inne, Espen har også kjent spark flere ganger. Det er en spennende tid fremover, husker denne perioden av svangerskapet med Ferdinand som den beste tiden. Man er i god form, har energi og er enda ikke blitt for stoooor!

Skal nå en tur på trening på Evo før jeg skal ha yoga, tror det kommer til å gjøre godt for kropp og sjel.. Ha en fin helg alle sammen!

 

Dette innlegget ble publisert i Min blogg og merket med , , , , , , , , , , . Bokmerk permalenken.

4 Responses to Morsdag

  1. kjersti sier:


    Morsdagen er en hyllest til alle mødre; store barn, små barn, skatter i magen og glitrende stjerner…
    Jeg vil tro at begge dine skjønne gir deg den oppmerksomheten du som mamma fortjener i morgen ❤
    Stor klem

  2. Rita sier:

    Hei Lene
    Forstår deg så godt, men det er ikke så lett å gi deg de oppmuntrene ordene.
    Alle her er iallefall med på glede seg over at du har et nytt lite barn i magen din.
    Du skal nok få oppleve å få feire morsdager med et lite barn selv om det ikke ble med Ferdinand.
    Millioner av klemmer fra Rita som tenker ofte på deg.

Legg igjen en kommentar

