Savner deg min skatt

Kjære Ferdinand

I dag savner jeg seg så inderlig, så intenst at hjerte mitt nesten ikke klarer mer.

Dagen i dag begynte så fint, nydelig vær ute og jeg tenker meg en tur på ski. Himmelen er skyfri, det er blå himmel så langt jeg kan se og snøen ligger som et hvitt teppe overalt. Jeg blir redd innimellom når det ikke er en sky på himmelen for da tenker jeg på  hvor du er… Hva gjemmer du deg bak nå sola skinner uten hinder ?  Når jeg kjørte hjemover i dag etter å ha kjørt pappa på skolen tenkte jeg så på begravelses dagen din. Det er jo den 9 i dag, men det er ikke hver mnd jeg tenker over datoen og teller mnd siden vi fulgte deg til din siste hvile, men i dag tenker jeg på den dagen. Den var så trist, den tristeste dagen i mitt liv.

Aldri mer skulle jeg få se deg og holde deg, annet enn i minnene mine. Fra den dagen var graven ditt hjem,  din vugge ble din grav… Jeg tenker på alt vi ikke fikk sammen du og jeg, alle drømmene jeg hadde for deg min lille skatt. Det ble ingenting av det, vi fikk for lite tid. Men livet ditt var så langt fra ubetydelig, pappa og jeg snakket om det i går. Du har satt dine spor, dine avtrykk er brent inn i hjertene til alle som fikk møte deg og til alle som har hørt så mye om deg. I ditt lille liv utrettet du så inderlig mye og du gjør det fremdeles. Du har en stor plass her nede på jorden selv om du bor i himmelen sammen med englene og alle sommerfuglvennene dine.

Jeg har så mye å takke deg for Ferdinand, du er min største kjærlighet og samtidig min største sorg. Både sorgen og den intense kjærligheten til deg har gjort noe med meg som menneske og det former meg for hver dag som går. Takk for at du gir meg den styrken jeg trenger på veien .

Jeg elsker deg og jeg savner deg, din mamma.

Dette innlegget ble publisert i Min blogg og merket med , , , , , , , , , , , , . Bokmerk permalenken.

Legg igjen en kommentar

