Smerteapparatet er bestilt!

Hei alle sammen,

Pengene vi har samlet inn i forbindelse med årets Ferdinands juleturnering og via bloggen til Lene har gått til et apparat som kan måle smerte hos de små barna som er inne til intensiv behandling.I tillegg har Farfar til Ferdinand vært med å gi et stort bidrag slik at vi fikk inn nok midler.

Litt om apparatet

Det er viktig å objektivt kunne måle smerte hos de små barna, slik at man kan vite mer nøyaktig hvor mye smertestillende som skal administeres under behandling. Dette er nyttig både i situasjoner hvor man er usikker på om man gir «nok» smertestillende og i situasjoner hvor barna kanskje ikke trenger så mye smertestillende som man tidligere trodde. Et optimalt medisin regime til små barn er svært viktig da det alltid er bivirkninger forbundet med administrering av medisiner hos barn. Ofte kan bivirkningene slå seg ut som ekstrem kvalme, dårlig fordøyelse med mer. Med apparatet i bruk håper vi at legene etter hvert kan få enda bedre kunnskap i forbindelse med administrering av riktig doser medisin til de syke små.

Jeg gleder meg til å kunne fortsette arbeidet med stiftelsen fremover og ser frem i mot å klare å samle inne en like stor og flott sum til neste minneturnering. Det blir ikke lett å overgå årets flotte engasjement fra dere, men jeg tror vi kan klare det!! Når giverne i tillegg ser at hjelpen kommer raskt frem og også kan følge utviklingen fremover  håper jeg å kunne skape et engasjement hos mange som fører til fortsatt hjelp til intensivavdelingen i fremtiden. Alle som har lyst kan være med å gi!

Lite interesse fra barnestiftelsen..

I forhold til et eventuelt samarbeid med Rikshospitalet er dette nå lagt på is fra vår side. Etter å ha «purret» på ledelsen 3 ganger hvor jeg har bedt om mer informasjon om Barnestilftelsen (barnefond styrt fra Riksen) har jeg enda ikke mottatt svar. At jeg må si til nære venner som har bestemt seg for at de i fjor ville gi firmaet sitt julebidrag til barnestiftelsen at dette ikke lar seg gjøre fordi jeg ikke får noe informasjon fra dem er bare trist. Derfor fortsetter vi arbeidet på egen hånd også fremover og håper at firmaer også etter hvert kan gi sine bidrag direkte til vår egen og private Ferdinand konto.  Barnestiftelsen har jeg ingen interesse av å involvere i dette lenger. Det er trist når man ytrer et ønske om å gi, men nærmest ikke får lov.. Det blir feil hvis man «trygle» om å få lov til å gi! Hva som er grunnen til at Riksen ikke er videre interessert i et samarbeid skal jeg ikke gå inn på noe nærmere da jeg ikke ønsker et negativt fokus rundt engasjementet vårt. Dessuten er dialogen vi nå har med Ullevål optimal med tanke på å kunne være med å bestemme ned til minste detalj hva pengene skal gå til. Og det er i tillegg bedre med tanke på å gi direkte tilbakemeldinger til dere som gir 🙂

Ha en fin uke!

Legger ved et bilde av apparatet som er kjøpt inn.

Hilsen Pappaen til Ferdinand

algesimeter

Dette innlegget ble publisert i Ferdinand stiftelsen og merket med , , , , , , , , . Bokmerk permalenken.

Legg igjen en kommentar

