Drømmer

I dag våknet jeg med en tung følelse i kroppen. Har perioder hvor jeg drømmer mye om natten, jeg drømmer om Ferdinand, at han plutselig er hos meg igjen og at alt som har skjedd til nå bare har vært en vond drøm.

Jeg drømmer om lille frøet i magen, om at den også skal bli syk.

Jeg drømmer ting som jeg klarer å styre unna på dagtid. Jeg regner med at det er underbevisstheten som jobber for fullt om natten slik at dagene skal gå lettere. Selvfølgelg kommer de mørke tankene på dagtid, men da hilser jeg såvidt på dem og sender dem raskt videre igjen. Jeg tar dem ikke inn og lar dem ikke få utløp i hode mitt. Kanskje det er derfor de prøver seg igjen når jeg sover? Angriper når jeg ikke kan stenge dem ute ?

Uansett det er utmattenden med sånne netter, de stjeler krefter og de stjeler for et øyeblikk roen som jeg har brukt lang tid på å få tilbake. Men de er endel av denne prosessen, jeg vet det og det er ikke noe å få gjort med det.

Det at jeg drømmer om at lille frøet også skal bli sykt og at jeg mister han også er vel naturlig. Den redselen vil nok sitte i meg frem til jeg holder det lille nurket i armene mine og får bekreftet  at denne gangen er alt godt bra! Om dagen vet jeg at det lille frøet i magen kommer til å bli helt perfekt fordi det er den eneste alternativet for meg….

Når jeg er inne på det å drømme ( i en helt annen setting )  ; var det noen av dere som så Skavland forrige fredag? En av gjestene hans var artisten Duffy. Det ble diskutert og snakket om forskjellige temaer, deriblant lykke  og om hvordan oppnå det. Duffy sa noe som jeg festet meg veldig ved og som jeg er så enig i. Hun sa følgende; Den dagen jeg sluttet å drømme, og startet med å gjøre ble jeg lykkeligere….

Vi mennesker går rundt og drømmer eller ønsker oss hele tiden, men få av oss gjør noe med det. Vi ønsker oss en mer trent kropp, vi ønsker oss en kjæreste,vi drømmer om det perfekte hjem, vi drømmer om å dra til eksotiske steder og vi drømmer om å være lykkelige . Men drømmer skaper ofte lengsler og gjør oss til og med mer deprimerte innimellom. Men om vi velger å gå inn aktivt for å gjøre noe med drømmene våre vil vi tilslutt nå dem og lykken vil komme til oss. Jeg mener ikke at det i alle tilfeller er så enkelt men noen ganger er det så lite som skal til og som oftest er det kun vi som sitter med nøkkelen til det.

Feks; jeg ønsker meg en mer trent kropp og jeg ønsker at tungsinnet mitt skal forsvinne. Derfor drar jeg nå på trening , deretter en tur til lille skatten min i det fine været. Jeg vet at jeg kommer til å bli lykkeligere etterpå :), fordi trening og en tur i frisk luft gjør underverker for kropp og sjel!

Bilde fra tidligere i vinter

Dette innlegget ble publisert i Min blogg og merket med , , , , , , , , , , . Bokmerk permalenken.

3 Responses to Drømmer

  1. Joachim sier:

    Helt strålende skrevet igjen småen!

    Det ligger mye visdom i det siste du skriver:)

    Joachim

  2. Tilbaketråkk: Tweets that mention Drømmer « never another you -- Topsy.com

Legg igjen en kommentar

