En lillebror og en ny glede

Da er det klart, Ferdinand skal få en lillebror! Vi var på Ullevål i går og legen var sikker i sin sak. Det blir en gutt til 🙂

Jeg var hos Ferdinand på graven i går kveld og fortalte at han skulle få en liten lillebror. Det var trist og godt på samme tid,det er lenge siden jeg har grått på graven men i går kom det i strie strømmer.

Jeg hadde ingen forhåpninger om det ene eller det andre denne gangen, men da legen sa det var en gutt kom tårene både hos meg og Espen. Jeg kjenner at det blir fint at jeg ikke trenger å rydde bort gutterommet. Alt kan være som det var da Ferdinand kom til verden, men selvfølgelig med små endringer. Den nye bebisen skal også få lov å sette sine spor på rommet som han får arve etter storebror.

Vi får bruke alle klærene vi handlet inn og ikke minst fikk sist gang. Selvfølgelig er det noen ting som bare skal være Ferdinand sine, de skal jeg legge i en fin skattekiste som vi kan ta fram når vi føler for det. Bokhyllen jeg laget med Ferdinand sitt navn på vil jeg la henge, tenkte jeg istedenfor å ta den bort kan sette på navnet til lillebroren også. For selv om ikke Ferdinand er her hos oss fysisk er han jo så til stede og han bor liksom på rommet sitt enda…

Det skal bli så fint å få en ny baby igjen, Espen og jeg gleder oss så inderlig samtidig som usikkerheten og frykten for at noe skal skje denne gangen også sitter i oss. Espen spurte meg i dag om jeg gleder meg mer denne gangen fordi vi nå vet hvordan følelsen av å være foreldre er. Jeg tror ikke jeg gleder meg mer, men på en annen måte. Jeg gleder meg til å få en forhåpentlig frisk baby som jeg kan klemme på, kose med, kysse ihjel og gi all min kjærlighet til. Jeg fikk gjøre disse tingene med Ferdinand, men så altfor altfor lite..

Jeg gleder meg til lukten av et nyfødt barn, spenningen om hvordan han kommer til å se ut, hvordan han kommer til å være og om han likner pappaen eller mammaen sin. Jeg gleder meg over at jeg er kommet dit hen at jeg kan kjenne på gleden over at et nytt barn er på vei og at vår famile skal gå fra tre til fire..

Dette innlegget ble publisert i Min blogg og merket med , , , , , , , , , , , , . Bokmerk permalenken.

6 Responses to En lillebror og en ny glede

  1. Joachim sier:

    Dette gleder jeg meg altså så utrolig mye til. En frekk liten tass som får sin fars attityd og sin mors utseende skal skape masse glede og latter for de rundt han. Og hans fille-onkel Joachim skal lære han mye gæli han ikke får fra mor og far.

    Gleder meg! 😉

  2. siw follnes sier:

    Tenk at det ble en liten gutt til:) gleder meg veldig på deres vegne og kjenner langt inni i sjelen at denne gangen kommer alt til å gå bra..grattis Lene, Espen og Ferdinand

  3. Ingelill Lærum Pedersen sier:

    Hei Lene, Så utrolig hyggelige nyheter. Gratulerer så mye!! Det var lenge siden jeg hadde vært innom bloggen din – utrolig flott å lese om engasjementet deres på Ullevål. Jeg gleder meg til å få se bilder også. Lykke til med svangerskapet og hele følelsesregisteret jeg kan forestille meg dere gjennomgår daglig. Kjempe glad på deres vegne og er med dere videre i tankene. Stor klem

  4. Tante Kine sier:

    Tante gleder seg stort!! Gjett om jeg skal synge noe fint for ham! To små nevøer i løpet av en måned blir stas. Dere er gode på å få gutter – jentene får vel jeg sørge for med tid og stunder 😉 ;-). Stor klem fra meg, snart tante til fem

  5. Andrea Winther Håland sier:

    Hei Lene og gratulerer med den lille prinsen i magen:) er veldig glad på deres vegne. Har ikke vært inne på bloggen din på lenge, men har sittet å lest masse nå, og leser om denne fantastiske nyheten. Du skriver så flott og nært og jeg blir rørt hver gang. Mange varme klemmer til deg Lene. Du ser så flott ut på bildene, som alltid:)
    Andrea:)

Legg igjen en kommentar

