En fin start på det nye året

Så langt har 2011 vist seg fra sin medfølende side. Det har til nå vært fine dager som ikke har vært tynget med sorg, en tåre i ny og ne, men det er jo å forvente 😉

Inngangen til det nye året ble feiert på Røa i rolige omgivelser, og da klokken var 24.00 skålte vi i champis ute på terassen. Vi skålte for året som er forbi og for året som kommer. Det ble ikke så trist som jeg hadde trodd, mest fordi jeg nok hadde grått fra meg tidligere på dagen, men også fordi det er fine ting å se fram mot. En ny bebis har meldt sin ankomst 5 juli, i mars blir jeg tante for første gang til min søster sin gutt og i juni blir jeg «tante» igjen til Espen sin søster sitt tredje barn. Så 2011 bli et år fylt med mange bebiser!

Ferdinand er hos meg hver dag, like intenst og nært som han har vært siden første dag han gav fra seg et like spark i magen min og sa hei. Han er tilstede, men ikke like trist tilstede. Jeg kan tenke på han, snakke med han og om han uten at hele hjerte mitt fylles av sorg. Jeg kan tenke på han og jeg kan fylles med en underlig ro. Ro fordi jeg vet at han alltid vil være i hjerte mittt, han vil være min beskytter, han vil hjelpe meg og mine nærmeste når vi har det vondt. Han er i meg og gir meg sin styrke.

Jeg har lest en bok som heter : Du finns i mine andetag av : Eva Hellsten

Det er den vakreste boken jeg har lest, den er skrevt av en mamma som mister sønnen sin i en skiulykke, 19 år gammel. Den handler om det intense, grensløse sorgen, ensomheten,mørket og håpløsheten som rammer en. Men viktigste av alt handler den om at livet litt etter litt kommer tilbake til deg. Den handler om tro,håp og ikke minst kjærligheten. En kjærlighet som ikke bryr seg om døden, som hun så fint skriver. Om at man igjen skal få kjenne seg lykkelig, men på en ny og anderledes måte.

Det er så godt å lese det, se det svart på hvitt , skrevet at noen som har vært der jeg er. Det gir meg ekstra kraft til veien videre og åpner opp for de små tingene i hverdagen.

Den handler om symboler og om at livet strekker ut en hånd til deg om du bare » ser etter «. Eva Hellsten har et minst like nært forhold til sommerfugler som jeg har,sommerfugler er blitt et av hennes viktigst tegn på at gutten hennes er med henne… En vakker bok som jeg kan anbefale alle som har opplevd å miste noen, den kommer til å berike ditt liv 🙂

 

Var på graven tidligere i dag og der hadde det virkelig snødd igjen på et par dager så det måtte snømåking til.. Legger ut før og etter bilde 🙂

 

 

Dette innlegget ble publisert i Min blogg og merket med , , , , , , , , , , , , , . Bokmerk permalenken.

Legg igjen en kommentar

