Avstand

Huff, har dårlig samvittighet fordi jeg ikke skriver så mye på bloggen i disse dager..

Har rett og slett ikke hatt lyst, og som dere vet har jeg jo bloggen som terapi og deler den gjerne med dere. I den siste tiden har den ikke vært terapi ,derfor ingen skriveri ( litt rim må til 😉 )

Har følt litt avstand fra sorgen min, jeg har rett og slett ikke orket å være i den. Jeg har rett og slett tatt en liten pause. Jeg har tatt en liten pause fra graven også, har ikke vært der like ofte som jeg pleier,. Vet ikke hvorfor det er sånn akkurat nå, men som med alt annet når man kanskje en topp hvor alt bare blir litt for mye. Graven har og er enda et fristed for meg, det er godt å komme dit for litt styrke og påfyll, men ikke akkurat nå…

Var innom sykehuset i går med nye gardiner til stillerommet og hybelen hvor vi bodde.Det er blitt så fint med  nymalte vegger, nye møbler og snart nye bilder på veggene. Har bestillt opp store bilder av sommerfugler som Espen har tatt i sommer, de skal pryde veggene med sine vakre farger og beroligende nærvær.Dermed blir også Ferdinand endel av rommene, han er jo i veggene, men nå blir det enda mer synlig med sommerfuglene som er symbolet hans.

Ellers skjønte dere på Espen sitt innlegge at det står litt på stedet hvil med stiftelsen noe som jeg synes er veldig leit. Vi hadde alle sammen gledet oss sånn til å få dette til, slik at vi kunne videreføre Ferdinand sitt navn og hjelpe andre syke barn. Jeg synes det er en skam at ikke store instutisjoner som Ullevål og Riksen har en bedre måte å mota gaver  fra privatpersoner på enn det de til nå har vist oss. Jeg trodde at det ville bli tatt imot med åpne armer uten og skulle gå runder på runder om hvem som skal ha hva… Slik som jeg har forstått sykehusnorge er det ikke hver dag det detter ned en million i hode på dem ( kanskje det er det som har slått dem ut?)

Skal avslutte nå før jeg hisser meg opp mer enn nødvendig, vi får håpe at dette løser seg på en fin måte :)!!

 

Ha en fin dag alle sammen

 

Dette innlegget ble publisert i Min blogg og merket med , , , , , , , , , , , , , , , , , . Bokmerk permalenken.

One Response to Avstand

  1. Tante Trine sier:

    heia gull.
    Du skal ikke ha dårlig samvittighet, tankene dine er hos Ferdinand uansett hvor du er eller hva du skriver:) det vet han 🙂
    Og man skal være glad for at ting forandrer seg, heldigvis er det slik. Det tyder bare på at du er kommet en lang vei med tanke på å leve med sorgen..
    Når jeg er hjemme igjen må vi finne en dato som vi kan gå på graven sammen, vi vil veldig gjerne besøke han før jul
    Glad i dere skatt.
    mange gode klemmer fra meg

Legg igjen en kommentar

