Allehelgensdag

Allehelgensdag ; alle dødes dag.

En dag for og minnes de vi har mistet, en dag for å tenne lys i alt det mørke.

Jeg gruer meg til i morgen selv om det er en fin markering. Jeg vet det kommer til å bli en følelsesladet dag med mye tankespinn om hva som har vært, og det som ikke lenger er.

Vi har fått invitasjon til Røa kirke om å være med på allehelgens gudstjeneste. Kirken har invitert alle som har mistet sine nærmeste det siste året for og minnes dem, og navnet på avdøde vil bli lest opp. Jeg vet ikke helt hva jeg skal gjøre har egentlig ikke lyst å høre navnet hans bli lest opp høyt av noen jeg ikke kjenner. Det tror jeg blir for vondt, samtidig føler jeg at jeg svikter han om ikke jeg er der. Kanskje han vil føle seg ensom uten mammaen sin i kirken?

Jeg får kjenne litt på det utover dagen hva som kjennes riktig. Uansett skal jeg i voksen kirke hvor han ble gravlagt fra for å tenne lys for han der og selvfølgelig skal vi på graven.

Pappa og Gunn er på besøk i helgen, det kjennes godt ut å ha noen fra Sørlandet her inne på denne spesielle dagen.

I morgen arrangeres http://www.hjertefred.no/, i Sandvika. En nydelig tilsteling for å minnes de døde på en positiv måte. Tror ikke jeg tar turen dette året, men kanskje neste år vil det føles mer naturlig?

Håper dere alle tenner et lys i morgen for noen dere har mistet, for Ferdinand og for å huske på hvor dyrbart livet er….

Dette innlegget ble publisert i Min blogg og merket med , , , , , , , , , , , , , , . Bokmerk permalenken.

Legg igjen en kommentar

