Helg og en ny start

Deilig med fredag, og skikkelig fint høstvær.

Har akkurat vært på yoga for første gang, ying yoga. Veldig avslappende time med mye pust og tøying. Det hele handler om å være i seg selv,kjenne på pusten og la tankene slippe. Ikke være i fortid eller fremtid men kun være i dette øyeblikket. Det er ikke lett må jeg si, men jeg skal gi det en sjans og har derfor kjøpt 10 ganger fram mot jul.

Jeg må le litt for det tok jo ikke mange minuttene før jeg var helt ut av pust og yogastillinger. Jeg fersket meg selv rimelig mange ganger i å være langt fram i framtiden. Jeg tenkte på alt fra hva vi skulle ha til middag, til gravsteinen til Ferdinand som snart er ferdig og irritertert meg litt over at de andre deltakerne var så flinke til å puste. Men jeg hentet meg inn igjen og jeg tenker som så ; øvelse gjør mester!!

Uansett det var godt å kjenne at kroppen iallefall streifet innom de gode magedragene med pust. De siste månedene har pusten såvidt kommet ned i lungene før den ble pustet ut igjen og det er ikke bra for kropp og sjel.

Har også skrevet under de siste papirene for Hud Aker Brygge som nå er et tilbakelagt kapitell. Det var på en måte godt å få det unnagjort samtidig som det selvfølgelig er vemodig. Men avgjørelsen om å melde oppbud var det eneste riktige under de omstendighetene som var i sommer. Jeg er glad for at jeg kun har hatt meg selv (og Espen) å ta vare på de siste månedene. Det er godt å kunne legge seg om kvelden og ikke være redd for hva morgendagen vil bringe.

Mye arbeid er selvfølgelig lagt ned og utfallet ble på ingen måte slik jeg hadde sett for meg. Men noen ting råder man ikke over, det er kanskje skjebnen? Og det har i så tilfelle vært mange skjebner i livet mitt de siste 6 mnd. Nå står et nytt kapitell i livet mitt for tur, det er uskrevent og blankt. Jeg har enda ikke helt funnet ut alt hva jeg vil fylle det med, men en ting er sikkert jeg skal fylle det med kjærlighet og ting som er godt for meg og dem rundt meg.

Ha en deilig helg !

Dette innlegget ble publisert i Min blogg og merket med , , , , , , . Bokmerk permalenken.

4 Responses to Helg og en ny start

  1. Eldri sier:

    Du skriver så fantastisk, Lene!
    En deilig helg ønskes dere også!
    Klem Eldri

  2. Tilbaketråkk: Jaaaaaaaa <3 « never another you

  3. Nina Tanggaard sier:

    Tenk at dere er forlovet! Jeg er så glad på deres vegne. Gleder meg til vi sees søndag. Love

Legg igjen en kommentar

