Hva om noen spør ?

I helgen har vi vært i bryllup til skjønne Charloth og Fredrick. Nydelig bryllup !

I settinger som dette eller andre store arrangementer blir det jo alltid mye smaltalk. Hva prater man om da ? Jo man spør hvor de andre kommer fra, er dere samboere, har dere barn osv ?

Hva svarer man da om noen spør om vi har barn ? Vi har jo barn , vi har jo en sønn , men han er ikke hos oss. Jeg vil ikke lyve å si at vi ikke har barn for da føler jeg at vi svikter Ferdinand. Samtidig vil man skåne de som spør for en ubehagelig opplevelse,hva skal de si? Mange beklager seg for at de spurte , men det er jo gjerne naturlig å spørre om slike ting.

Espen hadde tatt på seg mansjett knappene sine med bilde av Ferdinand på . Det var det selvfølgelig noen som så. De viste stor begeistring for den skjønne guttten, lurte på om det var vår sønn og hvor gammel han var. Jeg var så stolt over at vi faktisk kunne si at ja det er sønnen vår, samtidig så ulidelig vondt å gi dem oppfølger svaret om at han ikke er hos oss lenger.

Jeg savner å kunne vise lille skatten fram , kunne si at jeg har en sønn uten å være redd for reaksjonene etter at jeg har fortalt hvor han bor nå….

Dette innlegget ble publisert i Min blogg og merket med , , , , . Bokmerk permalenken.

Legg igjen en kommentar

