Andres barn i en sårbar tid

Det er mange velmenende råd man får med seg på denne tunge turen man tar fatt på.

De som står en nær vil kun det beste, men det er ikke alltid disse rådene er de beste for deg. Jeg er et menneske som gjør mye for å tilfredstille de rundt meg. Jeg undertrykker ofte det jeg føler slik at jeg kan oppfylle «kravene» fra andre. Denne tiden jeg er igjennom nå har ikke plass til det. Det er lov å si imot hva andre mener er best for deg.

Andres barn

Iløpet av tiden etter at Ferdinand  døde er det endel som har sagt til meg, kanskje du burde være litt mer sammen med andre sine barn? Sånn at du vender deg til barn igjen,for det er jo ikke uunngåelig i lengden….


Jeg elsker barn, barn er noe av det som gir meg mest glede. De er ærlige, hjertelige og til å stole på. Men akkurat nå klarer jeg ikke andres barn så godt. Det handler ikke om dem, men det handler om meg. Hver gang jeg er sammen med andres barn,er det som om noen vrir en kniv rundt i hjertet mitt. Det er den mest intense påminnelsen på at nettopp jeg har mistet min Ferdinand. Så akkurat nå kan ikke jeg tenke meg noe som er vondere enn å være sammen med barn. Det gjelder ikke i like stor grad barn som er et par år og oppover. Men små bebiser, de minner meg sånn om han, alle sammen.

Dette er følelser det er lov å ha og man skal ta dem på alvor. Så lenge man er åpen om følelsene sine møter du en veldig forståelse fra dem rundt deg. Jeg tror kroppen selv gir meg beskjed når tiden er inne til f eks å holde et liten spebarn igjen. Kanskje det ikke vil føles naturlig før jeg er gravid igjen og skal holde mitt eget barn ? Uansett, tiden leger og noen tanker må få tid til å modnes på nytt i meg, det gir jeg meg selv tid til.

Dette innlegget ble publisert i Sorgarbeidet. Bokmerk permalenken.

2 Responses to Andres barn i en sårbar tid

  1. siw follnes sier:

    Lene..lytt til hjertet ditt og ta til deg deg du føler er riktig..»blås på» velmenende ord og råd..det med andre barn og at du «bør» forholde deg til dette, om det aldri er så velmenende så finner du svaret i deg…og det svaret vi alltid være det eneste rette..godnatt klem til dere alle tre

  2. Hei Tante Siw

    Takk for skjønn kommentar. Ble et gråteutbrudd her når jeg leste den. Ble så glad når du skrev; god natt til alle dere tre. Vi er jo tre selv om Ferdinand ikke er her fysisk lenger. Han er rundt oss alle sammen for å passe på oss!

    God klem til deg !!

Legg igjen en kommentar

