Det handler om å bli sett..

Jeg var sammen med en veldig god venninde i går og vi kom inn på hvordan Espen og jeg hadde opplevd dem rundt oss i denne prosessen vi er igjennom.

Vi føler at vi har hatt masse støtte rundt oss av familie og venner, men noen har kanskje uteblitt. Det er gjerne mer perifere venner, men mennesker man kanskje hadde trodd ville sendt en hyggelig sms eller tatt opp telefonen for å høre hvordan ting står til.

Jeg vet at for mange er det vanskelig å takle andre menneskers sorg. Det er vondt å ikke vite hva en skal si . Det kan bli ubehagelig og ikke minst trist. Men hvem er det det er verst for ? Mennesket som er i sorg eller personen som synes at dette er så vondt at jeg heller styrer unna emnet ? Er det mennesker i sorg som skal ta hensyn til dem rundt seg slik at det ikke skal bli ubehagelig for dem?

Det er et vanskelig tema, men for meg koster det så lite å være et medmenneske. Det skal så lite til. Et  smil, en god klem og kanskje en enkel setning som ; Jeg tenker på dere.

Det handler om at menneskene rundt ser deg !

Men nå skal jeg fyke avgårde å treffe ei dame som ikke er redd for og være et medmenneske . Heller ikke redd for å dele ut klemmer og gode ord. Jeg gleder meg !

Smask !

Dette innlegget ble publisert i Min blogg. Bokmerk permalenken.

2 Responses to Det handler om å bli sett..

  1. Nina Tanggaard sier:

    Kjære dere.
    For en nydelig blogg. Jeg sitter her med varme i hjerte etter å ha lest hele. Den viser virkelig hvordan dere har klart å fokusere på kjærligheten gjennom dette. Jeg er stolt av dere.
    Mange varme tanker fra meg

  2. Takk Nina

    Kjærligheten til hverandre er vår styrke. Den har bare vokst siden alt dette skjedde. Ferdinand har knyttet oss nærmere hverandre enn det vi trodde var mulig!

    Klem til deg

Legg igjen en kommentar

