Lørdag, kafe og andre sine bebiser….

Takk til alle dere som har vært inne på bloggen min, og takk for alle fine tilbakemeldinger ! Det varmer godt i mitt hjerte å høre at det er så mange som liker den.

Det var en fin opplevelse å være med mamma på graven i går, men samtidig så sårt. Jeg hadde gledet meg sånn til alle besøkende jeg skulle få av mamma og resten av familien etter at Ferdinand kom til verden. Vi skulle kose oss med trilleturer og kafebesøk i høstsola. Istedenfor er det besøk på graven og kafeturer uten min lille bebis. Fikk det gnidd litt inn i dag da mamma og jeg satt oss for å spise lunsj på pascal i dag.

Etter at vi hadde satt oss kom det en en nybakt mamma med sin lille pike og satt seg rett ved siden av oss. Det var amming og babyskrik om hverandre. Klarte til slutt ikke holde tårene tilbake, det ble for mye. Der satt jeg på kafe med mamma, men uten Ferdinand. Det er i sånne situasjoner man blir så inderlig minnet på hva man har mistet , men det er jo uunngåelig å havne i slike settinger. Alternativet er å henge på Bølgen&Moi eller Bar Tjuvholmen , der er det nok langt mellom spebarn og nybakte mødre men den tiden er forbi..

Nå skal jeg snart sette meg ned i sofaen å ta meg et stort glass rødvin og se på at Espen disker opp med grillet breiflabb !

Dette innlegget ble publisert i Min blogg. Bokmerk permalenken.

4 Responses to Lørdag, kafe og andre sine bebiser….

  1. Anders Flatabø sier:

    Hei Lene og Espen, var utrolig sterkt å lese historien om dere og Ferdinand. Er hjerterått at noen skal oppleve å miste sitt barn, en utrolig nydelig gutt!! Begravelsen gjorde uutslettelig inntrykk på meg. Fikk se hvor forferdelig og meningsløst livet kan være, men fikk også se det beste i mennesket hos dere og alle andre som var der. Var utrolig sterkt å se det mot, den styrke og kjærlighet som fantes hos dere og deres venner og familie. Midt oppe i det uvirkelige og tragiske viste dere og alle som var til stede, hva som virkelig bor i mennesker. Husker været fra den dagen, med både de mørkeste skyene jeg har sett og strålende sol side om side, som en slags påminnelse om livets dualitet – om at verden kan være både god og vond. Og at det kom en enslig sommerfugl flyvende rett forbi dere og tvers gjennom kirken, kan vanskelig være en tilfeldighet. Kanskje er det noe mer mellom himmel og jord…? En eller annen gang treffer dere Ferdinand igjen på reisens slutt. Det er jeg overbevist om! Ønsker dere alt godt, og vit at det også vil komme gode dager i livet! Klem til dere begge

    • Hei Anders.

      Takk for et nydelig innlegg. Vi vet også vi kommer til å møte Ferdinand igjen. I mellomtiden skal vi se etter de gode dagene i livet og nyte det livet byr oss. For som Espen og jeg har sagt så mange ganger ; Ferdinand var og er en gave til oss. Han har beriket vårt liv og han ønsker ikke at i vi skal bruke resten av livet vårt til å være triste. Vi skal leve for han og igjennom han.

      God klem til deg Anders

  2. rita follnes sier:

    Kjære Lene.
    Jeg forstår deg så godt at dette er vondt. Jeg er redd for at du vil møte dette mange ganger, men det er likevel godt at du går ut. Det er bare fint at du reagerer og du har lov til det. Du vet at du må kjempe deg gjennom det på godt og vondt. Jeg er så glad for du og Espen kan dele sorgen. Ha en fin dag Lene.
    klem fra Rita

    • Hei Rita.

      Takk for fin tilbakemelding. Ja vet at dette ikke er første gang jeg kommer til å bli satt i en slik situasjon. Men man er bare nødt å ta det når det kommer, nytter ikke stenge seg inne i redselen for at slike ting kan oppstå.
      Livet utenfor går jo videre, selv om jeg til tider skulle ønske det ikke gjorde det!

      Ha en fin dag Rita, god klem til deg

Legg igjen en kommentar

