God morgen!

Hei igjen

Akkurat kommet hjem etter å ha kjørt kjæresten min til skolen. Snill som jeg er står jeg opp leeenge før jeg egentlig trenger slik at han skal slippe å lete etter parkeringsplass tidlig på morgenen…

Fikk ikke skrevet noe mer i går ,timene fløy og plutselig var det kveld. Fikk kjøpt inn nytt sengetøy til nyfødt intensiv fra barnashus ,kjempe søte. Fikk også kjøpt 4 barnesett ( 2 gutt og 2 til jente) disse skal bukes til dem som mister barna sine rett etter fødsel som gjerne ikke har rukket å ha med egne klær til englebarna sine.

Fint at personalet på Ullevål kan ta på et koselig sett på de små istedenfor en ullevål body når de skal vise barna til foreldrene for første gang.

Husker selv en gang vi kom ned på Ullevål for å hente Ferdinand ,han hadde gulpet iløpet av natten og sykepleieren som var på vakt hadde ikke fått med seg at han hadde skift der nede ,så han lå i en sliten Ullevål body. Fikk helt vondt inni meg ,han var jo ikke Ullevål sin baby, men min!! Det tok ikke lang til for skatten hadde fått på seg sine egne klær og mor var fornøyd 🙂

Var forresten en veldig spesiell opplevelse å gå inn på barnashus ,hvor man bare møter kvinner med store mager eller med små bebiser i vognene sine. Kan ikke la være å tenke på at jeg også skulle gått rundt der med lille Ferdinand i den mørkeblå vognen sin , og være verdens lykkeligst mamma.. Men klarte å skyve tankene bort slik at jeg fikk gjort det jeg skulle,man blir god på det etterhvert som tiden går.

Handlet også inn 10 flasker med vin og laget søte små sjokoladeposer med sommerfugler på ( se bilde ). Disse skal sykelpleierne på intensiven få av oss som takk for at de tok vare på Ferdinand som om han var deres egen i den tiden han var på Ullevål. De tok også veldig godt vare på Espen og meg og det er vi dem evig takknemlige. De hjalp oss å skape gode minner i en helt forferdelig tid. De oppmuntret oss til ting som vi ikke kunne klare å tenke på selv slik at vi fikk med Ferdinand hjem selv om han var dødsyk, vi fikk kost i senga hjemme på Røa, han fikk se fotball med pappa, spist middag sammen med mormor og bebe, bestefar og besta, og vært på grand prix fest hos farmor og bestefar sammen med fetteren og kusinen sin. Dette og så mye mye mer er minner vi tenker på hver dag med et smil rundt munnen og tårer i øyekroken…

Dette innlegget ble publisert i Min blogg. Bokmerk permalenken.

Legg igjen en kommentar

